Schiphol zet commerciële partners in het zonnetje
Schiphol, 15 februari 2006
Op donderdag 9 februari heeft Amsterdam Airport Schiphol de commerciële relaties van haar business area Consumers tijdens een feestelijke ontvangst in het zonnetje gezet. De beste partners werden beloond met een 'Award' om hen te danken voor hun medewerking om het verblijf van passagiers, afhalers, medewerkers en bezoekers efficiënt, aangenaam en grensverleggend te maken.
De Awards, speciaal door Royal Leerdam vervaardigde glasbokalen, werden uitgereikt door Dick Flink, directeur van de business area Consumers.
Innovation Award
Mimex werd uitgeroepen als meest vernieuwende concessionaris. Deze retailer heeft in Lounge 1 eigentijdse en inspirerende winkelconcepten opgezet, waarin typische Hollandse producten en souvenirs op een moderne en aantrekkelijke wijze worden geëtaleerd. Tevens werd een speelgoed winkel in circus thema gerealiseerd.
Michael Tugendhaft van Mimex ontving uit handen van Dick Flink de bokaal.
Service Excellence Award
Jacco van de Bunt, directeur van Schiphol Valet Parking, ontving een bokaal voor de service van dit bedrijf in het afgelopen jaar. De service houdt in dat reizigers hun auto voor het terminalgebouw kunnen achterlaten, de sleutels aan de balie afgeven, waarna de medewerkers de auto's parkeren.. De auto kan gedurende de reis gewassen worden en passagiers krijgen bij het ophalen nuttige informatie zoals verkeershinder of file op hun traject naar huis.
Growth Award
Ook Philip Gerzon van Gerzon mocht een Award in ontvangst nemen. Deze retailer ontving de Growth Award voor de uitbreiding en verbreding van haar activiteiten. Gerzon opende onlangs een stijlvolle Business and Fashion winkel in Lounge 1. In lastige marktomstandigheden wist Gerzon een spectaculaire omzet groei te realiseren.
Oeuvre Awards
Oeuvre Awards zijn speciale onderscheidingen voor personen of bedrijven die zich gedurende een langere tijd verdienstelijk hebben gemaakt op Amsterdam Airport Schiphol. Met deze speciale awards wordt een waardering uitgesproken voor een langdurige en speciale band tussen de luchthaven en de winnaar.
Michael van Praag ontving de Oeuvre Award 2005 voor zijn bijdrage aan de Plaza en See Buy Fly winkels op Schiphol. Van Praag heeft zich gedurende 37 jaar ingezet voor de luchthaven in diverse commisies. Hij heeft begin 2006 afscheid genomen als winkelier maar blijft bij de
luchthaven betrokken als voorzitter van Stichting Het Schipholfonds.
Ook Heineken ontving een Oeuvre Award. De brouwer is zeer betrokken bij de ontwikkeling van Schiphol. Grandcafé Het Paleis, de Schipholversie van het beroemde Paleis voor Volksvlijt in Lounge 1, is samen met Heineken ontworpen en ontwikkeld.
Amsterdam Airport Schiphol