Gemeente Eersel
Nieuwsberichten
06-02-2006
Raadsvergadering op dinsdag 14 februari
Op dinsdag 14 februari a.s. om 20.00 uur vindt in het gemeentehuis van
Eersel een openbare
vergadering van de gemeenteraad plaats. Voorafgaand aan deze
raadsvergadering is er van
19.30 uur tot 20.00 uur een 'vragenuur'.
Tijdens deze openbare vergadering komen de volgende onderwerpen aan de
orde:
- Spreekrecht burgers
- Vaststelling agenda
- Vaststelling verslag raadsvergadering 20 december 2005 en verslag
opiniërende raadsvergadering 17 januari 2006
- Ingekomen stukken, mededelingen en regionale aangelegenheden
Deel A: in beginsel zonder bespreking af te doen
- Voorbereidingsbesluit Jeugdhonk Kerkstraat Eersel
- Voorbereidingsbesluit 'Bosschuur Merenweg' en delegatie 19.1 WRO
- Voorbereidingsbesluit Markt 50-52
- Planschadeverzoek A.P. Fietje (vaststelling 4e begrotingswijziging
2006)
Deel B : bespreekstukken
- Beëdiging voorzitter en leden van de rekenkamercommissie
- Voorbereidingsbesluit parkeertuin De Velden
- Kadernotitie 'Wet Maatschappelijke Ondersteuning in de Kempen'
- Subsidiëring zakelijk leider de Muzenval
- Fusie GGD Zuidoost-Brabant en GGD Eindhoven
- Voorstel van burgemeester en wethouders om de raad gelegenheid te
geven wensen en bedenkingen kenbaar te maken inzake de samenwerking
met de andere 4 Kempengemeenten op het terrein van sociale zaken en
het beschikbaar stellen van een krediet (vaststelling 5e
begrotingswijziging 2006)
- Bespreken notitie besparingen 750.000,--
- Evaluatie van het overlegmodel
- Reglement van orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden van de
raad van de gemeente Eersel
- Vaststellen verordening op de raadscommissies gemeente Eersel
- Initiatiefvoorstel CDA en VVD: Aanpassing gedragscode
- Rondvraag
De agenda voor deze vergadering ligt ter inzage in de dorpshuizen van
Duizel, Knegsel, Steensel,
Wintelre en Vessem, in de openbare bibliotheek Eersel, in het sociaal
cultureel centrum 'De Muzenval'
in Eersel en in de hal van het gemeentehuis.
De agenda en de daarbij behorende stukken kunt u ook lezen op deze
website.
Spreekrecht
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers gezamenlijk
gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren over geagendeerde
onderwerpen. Inspreken is alleen mogelijk wanneer het onderwerp niet
geagendeerd stond bij een van de commissievergaderingen. Elke spreker
krijgt maximaal vijf minuten het woord.
Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken kan dit melden
uiterlijk de dag voorafgaand aan de raadsvergadering vóór 12.00 uur. U
vermeldt daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp
waarover u het woord wil voeren. U kunt dit melden bij de
griffiesecretaresse, mevrouw A. Busio-Spruit, telefoonnummer 0497-53
13 23 of via e-mailadres a.busio@eersel.nl.