Gemeente Tilburg

14-2-2006
Nieuwe afdeling voor ondernemers
Ondernemerszaken, goed geholpen op één plek

Bij de gemeente Tilburg kunnen ondernemers voortaan via één ingang antwoord krijgen op hun vragen. Geen kastje-naar-de-muur meer, maar centraal en efficiënt geholpen worden. Dat is de strekking van de nieuwe afdeling Ondernemerszaken.

Drie belangrijke pijlers hierbij zijn:
Spin in het web in een grote en complexe gemeentelijke netwerkstructuur
Dé verbinding naar het individuele bedrijfsleven en de ingang voor bedrijvenkoepels zoals BOM, KvK, JOST, BORT, MKB TOP (Nederland), Horeca Nederland, TDI, ZLTO enz.
De antenne voor (economische) ontwikkelingen in de stad.

Op 20 december 2004 is de gemeente gestart met een balie Ondernemerszaken in de Stadswinkel. In 2005 is er hard gewerkt om naast het fysieke contactpunt ook de digitale en telefonische ingang voor de ondernemer in te richten; het ondernemersloket. Op basis van de evaluatie is besloten om het project Ondernemersloket in te bedden in de organisatie en verder te gaan onder de naam Ondernemerszaken. Via een Ondernemerskrant, die deze week naar 8000 ondernemers in Tilburg wordt verstuurd, informeert de gemeente over de nieuwe service.

De ondernemers kunnen op 3 manieren contact zoeken met de nieuwe afdeling Ondernemerszaken:
Digitaal
www.tilburg.nl (button werk, inkomen en ondernemen) Telefonisch
Een centraal nummer (013)2 13 23 23
Persoonlijk
Stadswinkel Centrum, Stadhuisplein 128.