Gemeente Tilburg
14-2-2006
Nieuwe afdeling voor ondernemers
Ondernemerszaken, goed geholpen op één plek
Bij de gemeente Tilburg kunnen ondernemers voortaan via één ingang
antwoord krijgen op hun vragen. Geen kastje-naar-de-muur meer, maar
centraal en efficiënt geholpen worden. Dat is de strekking van de
nieuwe afdeling Ondernemerszaken.
Drie belangrijke pijlers hierbij zijn:
Spin in het web in een grote en complexe gemeentelijke
netwerkstructuur
Dé verbinding naar het individuele bedrijfsleven en de ingang voor
bedrijvenkoepels zoals BOM, KvK, JOST, BORT, MKB TOP (Nederland),
Horeca Nederland, TDI, ZLTO enz.
De antenne voor (economische) ontwikkelingen in de stad.
Op 20 december 2004 is de gemeente gestart met een balie
Ondernemerszaken in de Stadswinkel. In 2005 is er hard gewerkt om
naast het fysieke contactpunt ook de digitale en telefonische ingang
voor de ondernemer in te richten; het ondernemersloket. Op basis van
de evaluatie is besloten om het project Ondernemersloket in te bedden
in de organisatie en verder te gaan onder de naam Ondernemerszaken.
Via een Ondernemerskrant, die deze week naar 8000 ondernemers in
Tilburg wordt verstuurd, informeert de gemeente over de nieuwe
service.
De ondernemers kunnen op 3 manieren contact zoeken met de nieuwe
afdeling Ondernemerszaken:
Digitaal
www.tilburg.nl (button werk, inkomen en ondernemen)
Telefonisch
Een centraal nummer (013)2 13 23 23
Persoonlijk
Stadswinkel Centrum, Stadhuisplein 128.