Opel Bedrijfswagens blijft groeien
(2/14/2006)
De bedrijfswagens van Opel winnen nog steeds aan populariteit. In
West- en Centraal-Europa steeg de verkoop in 2005 met maar liefst
7,5%, van 167.995 voertuigen in 2004 tot 180.582 exemplaren vorig
jaar. Net als de verkoopcijfers breekt ook het marktaandeel van 5,5%
alle records voor Opel in Europa. Ook op de Nederlandse
bedrijfswagenmarkt realiseerde Opel groei in 2005; het marktaandeel
steeg hier van 11,26% naar 11,82%.
âDeze groei is nog een extra reden om erg optimistisch te zijn voor
2006. Ik ben vooral blij met het feit dat onze vooruitgang niet
beperkt bleef tot enkele afzonderlijke markten, maar dat we onze
positie in de meeste landen konden verstevigen, soms zelfs
in aanzienlijke mate. Dat spreekt volgens mij boekdelen over de
kwaliteit van onze voertuigen,â aldus Alain Visser, Executive
Director, European Marketing bij Opel.
Nederland: fraaie resultaten
Naast forse groei van Opel in vooral het Verenigd Koninkrijk
(Vauxhall) en Zweden, mag ook de Nederlandse tak terugkijken op fraaie
resultaten in 2005. In een dalende bedrijfswagenmarkt (-25% ten
opzichte van 2004) heeft Opel Bedrijfswagens het marktaandeel weten te
verhogen. In totaal werden er in 2005 door Opel 9.775 bedrijfswagens
verkocht. Hiermee groeide het marktaandeel in de lichte
bedrijfswagenmarkt ten opzichte van 2004 van 11,26% tot 11,82%.
Het succes van Opel Bedrijfswagens is voornamelijk gebaseerd op de
breedte van het gamma en de zeer scherpe kilometerkostprijs van haar
modellen. In 2005 werden onder meer â in aanvulling op het al brede
productportfolio - de nieuwe Opel Zafira Van, de vernieuwde Opel Combo
(segmentwinnaar Bedrijfsauto van het Jaar-verkiezing) en de Opel
Vivaro met nieuwe, comfortabele dubbele cabine geïntroduceerd.
Vooruitzichten voor 2006
âIn 2006 zullen wij onze professionele service voor bedrijfswagens
verder optimaliseren, waarbij â naast de vanzelfsprekende zorg voor de
kwaliteit van onze bedrijfswagens â mobiliteitsgarantie voor onze
klanten centraal staatâ, aldus Ad Vasen, manager Commercial Vehicles
bij Opel. âIn dit kader zal Opels Road Plus-aanbod een belangrijke rol
spelen. Via Road Plus kunnen onze klanten rekenen op onder meer
service zonder afspraak en twee jaar Opel Assistance
(mobiliteitsgarantie). Daarnaast heeft de berijder van een Opel
bedrijfswagen recht op vervangend vervoer gedurende drie jaar en zorgt
de Opel Bedrijfswagen-dealer voor vervanging van servicedelen binnen
maximaal drie uur.â
Vasen: âIn 2006 streven wij naar verdere groei, die vooral zal moeten
voortvloeien uit een verdere verbetering van onze kwaliteit, service
en dienstverlening. Daar worden wij uiteindelijk op afgerekend door
onze klanten en daarom steken wij en onze dealerorganisatie daar al
onze energie in.â
In de eerste maand van 2006 realiseerde Opel Bedrijfswagens een
bemoedigende start; met een marktaandeel van 12,28% en een derde
positie in de verkoopstatistieken voor lichte bedrijfswagens werd een
stevig fundament gelegd voor een succesvol 2006.
BedrijfsautoRAI