Gemeente Nuth
13-02-2006
Een Rioolverstopping is al vervelend genoeg
Het is altijd een vervelende situatie als uw huisriool verstopt zit.
Belangrijke vragen zijn dan: waar zit de verstopping, wie lost het
probleem op en wie betaalt de kosten? We adviseren u: Meld een
verstopping van uw huisriool altijd eerst bij het
Servicepunt Openbare Werken: 565 91 11 (24 uur bereikbaar ook in het
weekeinde).
Zodra wij uw melding binnenkrijgen sturen wij een medewerker van de
gemeente naar u toe om uw probleem met de riolering voortvarend op te
lossen. Hij komt dan ter plekke kijken en hij legt uit wat er zal
gebeuren. Bovendien ondertekent hij samen met u een overeenkomst. U
vindt deze overeenkomst op onze website onder de rubriek Loket/Bouwen
en wonen. De plek van de verstopping is maatgevend voor wie de kosten
draagt. Meer informatie over dit aspect vindt u ook op onze website.
U kunt natuurlijk zelf een ontstoppingsbedrijf inschakelen zonder
vooraf contact op te nemen met de gemeente Nuth. Máár als dan blijkt
dat de verstopping op het gemeentelijk deel zit, kunt u geen aanspraak
maken op vergoeding van de door u gemaakte kosten. Het is achteraf
onmogelijk door ons om na te gaan waar de verstopping was
gelokaliseerd. Een verstopping aan het huisriool is al vervelend
genoeg.
Met eerst een telefoontje aan het Servicepunt Openbare Werken blijven
de kosten binnen de perken.