Bewoners tevreden over dienstverlening stadsdeel
Inwoners van Amsterdam-Noord zijn tevreden over de service van het
stadsdeel. Dit blijkt uit de resultaten van de dienstverleningsmonitor
2005. Eind vorig jaar is een onderzoek gehouden naar de tevredenheid
over de dienstverlening aan het loket en de telefoon.
Om de twee jaar voert de gemeente Amsterdam onderzoek uit naar de
tevredenheid over de dienstverlening van de verschillende stadsdelen.
Hierbij wordt gekeken naar de service aan het loket en de telefoon. De
bewoners van Amsterdam-Noord zijn tevreden over de wacht- en
doorlooptijden bij de loketten. Ook over de klantvriendelijkheid en
deskundigheid van het personeel is men goed te spreken. Hetzelfde
geldt voor de dienstverlening per telefoon.
Rob Post, stadsdeelvoorzitter: De medewerkers die aan het loket werken
zijn het visitekaartje van onze organisatie. Zij proberen de bewoners
zo klantgericht, efficiënt en duidelijk mogelijk te bedienen. Er wordt
steeds opnieuw gekeken waar de dienstverlening verbeterd en/of
uitgebreid kan worden. Het onderzoek geeft aan dat de bewoners tot op
heden zeer tevreden zijn en dat we op de goede weg zitten.
Stadsdeel Amsterdam-Noord blijft voortdurend bezig om de kwaliteit van
de dienstverlening naar een zo hoog mogelijk niveau te brengen. Zo
kunnen burgers en ondernemers steeds meer producten via de website
www.noord.amsterdam.nl aanvragen en kunnen een aantal van deze
producten ook online betaald worden. Door bewoners bij Burgerzaken op
afspraak te laten komen, zijn de wachttijden aanzienlijk verkort.
Verder zijn vorig jaar de openingstijden van het Servicecentrum in het
stadsdeelhuis verruimd.
Stadsdeel Amsterdam-Noord