Gemeente Den Helder

09-02-2006
Vergaderingen

Maandag 13 februari: Adviesraad Ouderenbeleid
De vergadering is in kamer 006 van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 en begint om 13.30 uur. Op de agenda staat onder meer:
- de notitie Van advies naar interactie, consultatie en participatie;
- het werkbezoek aan Heerhugowaard op 15 februari 2006;
- de stand van zaken rondom de Wmo, de WWZ/wijksteunpunten en nieuws vanuit de ouderenbonden.

Maandag 13 februari: extra raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer Op de conceptagenda staat onder meer:

- de structuurvisie Julianadorp;

- de projectencarrousel.

Woensdag 15 februari: raadscommissie Educatie, Sport en Cultuur De vergadering begint om 19.30 uur. Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:

- het vaststellen van de Kadernota Onderwijs- en Welzijnsaccommodaties 2006 2020 Samen voor kwaliteit;

- het vaststellen van de kadernota Lokaal Sportbeleid Wat ons beweegt;
- het vaststellen van de eindrapportage Locatieonderzoek nieuwbouw Stedelijk Zwembad Den Helder en het vervolgtraject vanwege de Bestuursopdracht Schots e.a.;

- het beschikbaar stellen van een bijdrage aan de Bestuurscommissie Openbaar Basisonderwijs voor een begeleidings- en trainingstraject;
- het vaststellen van de gewijzigde begroting 2006 van de Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs;

- de toekomstvisie locatie van het Sportpark van JVC in Julianadorp;
- globaal inhoudelijk jaarverslag 2004 Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs Den Helder;

- de stand van zaken rondom de uitvoering van de nota Dakplan, School7 en het Pompstation.

Donderdag 16 februari: Monumentencommissie
De vergadering is in kamer 2.24 bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 20. De vergadering begint om 9.30 uur. Bij het samenstellen van dit bericht was de agenda nog niet bekend.

Donderdag 16 februari: raadscommissie Financiële en Economische ZakenOp de conceptagenda staat:

- het voorstel tot deelname in het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of het gaat over een onderwerp dat op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende commissie. Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen. U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur.