Eindelijk een spaarprogramma voor mannen
Nederlandse man scoort met Amstel SuperPingels

Zoeterwoude, 10 februari 2006 - Biermerk Amstel introduceert een spel- en spaarprogramma gericht op de Nederlandse man: SuperPingels. Onderzoek van Amstel, uitgevoerd door Maurice de Hond, laat zien dat op dit moment ruim driekwart (78%) van de mannen niet voor zichzelf spaart. Met SuperPingels van Amstel kunnen mannen de komende paar jaar sparen en spelen voor voetbalcadeaus. Ze hebben nu eíndelijk een reden om de punten aan zichzelf te spenderen.

Hoewel een meerderheid van de Nederlandse mannen (77%) aan nationale spaaracties deelneemt, is het aantal cadeaus dat zij écht leuk vinden op één hand te tellen. Het is zelfs zo dat 83% momenteel moet sparen voor typische vrouwencadeaus, omdat er niks anders is.

Echte mannencadeaus
De tijd van huishoudelijke apparaten of badhanddoeken is dan ook definitief voorbij. Zo kunnen de mannen sparen voor en bieden op de meest uitgebreide voetbal-DVD-collectie die er bestaat, kaartjes voor wedstrijden uit de Eredivisie, voetbaltrips naar Engeland, Spanje en Italië, BeerTenders, tafelvoetbalspellen en andere dingen die mannen écht willen. Individueel sparen mag, maar met een groep vrienden of team kan ook.

Sparen voor een Pingelsaldo
Op alle Amstel-verpakkingen zijn SuperPingel-codes te vinden. Door de code (te vinden onder de dop, de binnenkant van de 6-packfolie of op de sticker op het BeerTender-fustje) in te voeren op www.voetbal.nl, wordt het persoonlijke Pingelsaldo verhoogd. Op deze populaire website kunnen Pingelbezitters ook voetbalspellen spelen en hun voetbalkennis testen. Hiermee zijn extra Pingels te scoren.

Naar Camp Nou met stervoetballers
De looptijd van het programma is minstens drie jaar. Naast een collectie van 3000 typische mannencadeaus heeft Amstel ook maandelijkse SuperSpaarDoelen. Deze omvatten de meest uiteenlopende activiteiten, zoals een een VIP-behandeling met oud Barcelona-vedetten bij een Champions League-wedstrijd. Ook kunnen er suggesties gedaan worden voor eigen SpaarDoelen, bijvoorbeeld nieuwe shirts voor het hele team, een spelersbus voor je elftal, of een nieuwe (scorende) spits voor je favoriete club. Dat kost een paar pingels, maar dan heb je ook wat.

Sponsor van de Supporters

"Na alle zoete en brave spaarprogrammaatjes voor vrouwen is het nu de beurt aan mannen om een keer echt beloond te worden. En wie kan dat nu beter doen dan Amstel?! Ons biermerk heeft al meer dan eens bewezen te weten wat mannen leuk vinden: met de succesvolle Schop het tot Superprof-acties en de onvergetelijke Amstel Ballenbar op de Huishoudbeurs in 2004," aldus Bram Westenbrink (Marketing Amstel), "Daarom start Amstel nu met SuperPingels. Want Amstel is niet voor niets Sponsor van Supporters. Dit spaarprogramma zet die belofte om in klinkende munt."