|Datum | |
| |10 februari 2006 | | | | |KPN versnelt ontwikkeling van narrowcasting markt door| | |overnames | | | |Nummer | | |008 | | | | | | |KPN heeft zijn positie op de narrowcasting en 'instore marketing'-markt verstevigd door de overname van drie innovatieve bedrijven op het gebied van narrowcasting: eYe-Display, NN Solutions en QBIX. Ook alle klantcontracten van de bedrijven worden door KPN overgenomen. De definitieve koopovereenkomst is op 9 februari getekend.
Consumenten zijn steeds minder goed te bereiken via de traditionele (massa)media. Zo blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders dat de winkel, in de communicatie tussen producent en consument, een steeds belangrijkere rol gaat spelen. De plaats van aankoop is de plek waar de aankoopbeslissing voor gemiddeld 75% wordt genomen. Narrowcasting - doelgroepmarketing via beeldschermen - biedt bedrijven hiervoor dé oplossing. Bedrijven kunnen hiermee specifieke doelgroepen informeren, beïnvloeden en entertainen op het moment van de aankoopbeslissing. Deze innovatieve vorm van communiceren is bovendien een sfeer- en merkversterkend communicatiemiddel dat bedrijven en organisaties kunnen gebruiken bij hun in- en externe communicatie.
Totaaloplossing
Met KPN hebben bedrijven het gemak van één totaaloplossing op het gebied van narrowcasting, bestaande uit de benodigde communicatie-infrastructuur, randapparatuur, content management, installatie en integraal beheer. KPN kan in samenwerking met partners tevens contentcreatie en contentexploitatie voor zijn rekening nemen.
'KPN neemt graag een voortrekkersrol waar het gaat om (tele)communicatieontwikkelingen die een grote impact hebben op de samenleving. Dat doen we al bij bijvoorbeeld snel internet voor consumenten, Digitale TV en RFID. En nu ook op het gebied van narrowcasting. De overname van de drie bedrijven past in de ambitie van KPN om marktleider op het gebied van narrowcasting te worden en de volledige ICT-keten te leveren, integreren én beheren: van bedrijfsapplicaties tot en met de onderliggende communicatie-infrastructuur', aldus Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke markt van KPN. 'De kracht en de ambitie van KPN gecombineerd met de conceptuele, technische en operationele kennis van deze drie partijen kunnen de markt voor narrowcasting een substantiële versnelling geven ', aldus Marcel van Galen, directeur van Qbix.
Profiel KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie-, internet- en televisiediensten in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België.
Per 31 december 2005 bediende KPN met 29.286 medewerkers (26.598 fte's). 6,9 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,2 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 20,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie over KPN of narrowcasting op www.kpn.com, trefwoord 'Narrowcasting'.
Profiel eYe-Display
eYe-Display is marketingdienstverlener, gespecialiseerd in het realiseren van Dynamische Retail Marketingtoepassingen. Door inzet van centraal aangestuurde elektronische displays, interactieve klantkiosken en (achtergrond)muziek aansturing in winkels, wordt de communicatie met de consument geoptimaliseerd. eYe-Display levert hiervoor complete systemen en een uitgebreid pakket content management diensten. Kijk voor meer informatie over eYe-Display op www.eye-display.nl.
Profiel NN Solutions
NN Solutions levert complexe schaalbare end-to-end managed narrowcasting-oplossingen. Met behulp van de in huis ontwikkelde content management software en een ERP- en internetachtergrond, kunnen retail-oplossingen gebouwd worden met backoffice en ketenintegratie. De achtergrond van NN Solutions ligt in de informatielogistiek met een focus op reenginering van bedrijfsprocessen om deze doelmatiger en flexibeler te maken. Kijk voor meer informatie over NN Solutions op www.nnsolutions.nl.
Profiel QBIX
QBIX ontwikkelt concepten in narrowcasting. Concept, creatie, design, techniek en realisatie. De kracht van QBIX uit zich onder andere in de ontwikkeling van innovatieve, in de praktijk geteste software en toepassingen. Deze software maakt het retailers mogelijk om centraal gestuurd te communiceren met hun klanten via zowel analoge als digitale media. QBIX levert daarnaast consultancy op het gebied van effectieve toepassingen van media in retail-omgevingen en publieke ruimtes. Kijk voor meer informatie over QBIX op www.qbix.nl.
Noot voor de redactie (