Blauw New Media


---

2e event Blauw Research en SPSS One River weer groot succes Rotterdam , 10 februari 2006
De veelheid aan kanalen waarmee organisaties tegenwoordig communiceren met hun klanten wordt te weinig ingezet voor onderzoeksdoeleinden. Marktonderzoek wordt in veel organisaties slechts op enkele vastgestelde momenten uitgevoerd. Organisaties kunnen veel waardevolle informatie te pakken krijgen als de onderzoekscomponent een vast onderdeel is van het klantcontact in bijvoorbeeld (web)winkels, call centers of via e-mail.

Op elk willekeurig moment dat er contact is met een klant kun je vragen stellen. Dit om bijvoorbeeld ontbrekende gegevens van de klant aan te vullen, maar ook om beter inzicht te krijgen in huidige en toekomstige behoeften en interesses, aldus Wout van der Wijk, directeur Blauw Research. De statische benadering zorgt voor een momentopname en geeft daardoor te weinig inzicht in bijvoorbeeld seizoensvariaties, die een grote invloed kunnen hebben op de vraag naar bepaalde producten of diensten.

Voor Blauw Research en SPSS reden om op 9 februari jl een 2e evenement te organiseren dat geheel in het teken stond van de vraag hoe verschillende soorten gegevens samenkomen en omgezet worden in bruikbare data. Maar liefst 70 deelnemers reisden af naar de Orangerie te s-Hertogenbosch om deel te neme aan een zorgvuldig samengesteld programma met interessante sprekers en interactieve sessies. Voor de aanwezigen was het een zeer geslaagd evenement. Enerzijds door het weer ontmoeten van oude bekenden en anderzijds door de prikkelende inhoud.

Zo sprak de heer Hans Zijlstra, Manager Customer Management & Loyalty, over hoe het 15 maanden later gesteld is met de vooruitstrevende marketingactiviteiten binnen zijn organisatie en de integratie van de verschillende databronnen binnen KLM Nederland. Dit naar aanleiding van de aanmoedigingsprijs die KLM Nederland in 2004 won. Sprekers van onder andere NUON en KPN lichtten toe hoe zij in hun organisatie de bestaande kanalen inzetten voor onderzoeksdoeleinden.

Leermomenten alom mede doordat de presentatoren niet alleen een mooi weer presentatie verzorgden. Met name de bijdrage aan het begin van de dag door Arko van Brakel, dagvoorzitter, over de uitdaging hoe om te gaan met de stortvloed van data nu en zeker in de toekomst heeft veel organisaties aan het denken gezet. Organisaties die slim omgaan met hun contactmomenten bewegen al in de richting van Enterprise Feedback Management (EFM). Dit is een benadering waarbinnen alle bestaande kanalen gekoppeld worden voor onderzoeksdoeleinden. Analytische software ondersteunt de integratie van die kanalen en helpt medewerkers van bijvoorbeeld het call center om op het juiste moment de juiste vragen te stellen, besluit Frank Passtoors, country manager SPSS.

Het evenement werd afgesloten met een diner waarbij tijdens de paneldiscussie gediscussieerd kon worden met verschillende interessante personen, zoals Hans Zijlstra van KLM, Tijs Rotmans van KPN en Wout van der Wijk van Blauw Research. De middag en avond werden op bijzonder enthousiaste en kritische wijze geleid door dagvoorzitter Arko van Brakel van Nieuwe Helden. Deze dag vormde tevens de aanzet tot een nieuw op te richten marketing intelligence netwerk op initiatief van Blauw Research. Meer informatie kunt u daarover opvragen via een mail aan Blauw Research.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Susan van Eck; +31 10 4000 974; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland met circa 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw Research is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector.
« terug