Ingezonden persbericht
Nieuwe vormgeving zorgt voor rust op het scherm
CNN International vernieuwt huisstijl
CNN International, de eerste 24-uurs nieuwszender, introduceert op 10 februari 2006 een nieuwe vormgeving voor de tv-uitzendingen. Het vernieuwde ontwerp is een radicale breuk met de het rommelige beeld en de grafische overdaad die vandaag de dag de nieuws- en businessprogramma's domineren.
"Dit nieuwe ontwerp is meer een evolutie dan een revolutie", aldus Rena Golden, senior vice president van CNN International, "onze prioriteit is om er zeker van te zijn dat onze kijkers over de gehele wereld, waarvan velen Engels niet als moedertaal hebben, het nieuws dat wij brengen kunnen begrijpen. Het 'opgeruimde' scherm met korte en bondige grafische illustraties zal ervoor zorgen dat ons beeldmateriaal en onze journalisten meer ruimte krijgen."
Sinds 1996 heeft CNN International continu geïnvesteerd in de programmering, nieuwsgaring en regionale producties. Dit nieuwe on-air ontwerp - de grootste verandering in de laatste vijf jaar - is het resultaat van voortdurende investeringen in het product dat CNN International vandaag de dag tot het leidende internationale 24-uurs netwerk maakt.
Het ontwerp beslaat alle facetten van het nieuwe uiterlijk inclusief een nieuwe plek en een aanpassing van het logo, nieuwe corporate spots, muziek, grafische illustraties, lettertype en het gebruik van verschillende kleuren.
CNN International zal ook gaan werken met de internationaal erkende kleur voor alertheid, geel, voor de Breaking News aankondigingen.
De nieuwstikker (die onder aan het beeld 'meeloopt') zal vervangen worden door een informatie balk, die een complete zin toont, zodat de kijker zich meer kan concentreren op het belangrijkste gedeelte van het tv scherm.
Een ander belangrijk onderdeel van de vernieuwing is het informeren van de kijkers over ophanden zijnde programma's. Nieuwe aanduidingen zullen ervoor zorgen dat de kijkers op de hoogte blijven van wat er in de komende uren wordt gebracht aan nieuwsreportages en andere programma's.
In een volgende fase van dit project zullen onder andere de decors in Atlanta, Londen en Hong Kong worden aangepast.
Een presentatie van de nieuwe huisstijl is te zien op:
http://www.brand42.co.uk/CNNI_PRES_SHORT
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////////////////
Noot voor de redactie (