Cap Gemini Nederland



NIEUWSBERICHT

Utrecht, 9 februari 2006

Capgemini presenteert 2e Retail Banking Systems Survey

Vandaag presenteert Capgemini het Retail Banking Systems Survey 2006. In dit tweejaarlijkse onderzoeksrapport worden de belangrijkste aspecten geanalyseerd van een 20-tal pakketoplossingen voor retailbanking..Capgemini geeft ook zijn visie op pakketselecties, -implementaties en -beheer in het algemeen en informatie over de bijbehorende methodologie. Het rapport is bedoeld om retailbanken te helpen bij de aanschaf van het juiste pakket.

Behalve deze analyse, worden actuele trends in retailbanking behandeld. De meeste grootbanken in Europa zijn bezig met de vervanging van hun back-officesystemen of hebben dit gepland voor de komende jaren. Forrester heeft berekend dat hier in de periode 2000-2010 zo n 100 miljard Euro aan wordt uitgegeven. Veel banken overwegen om bedrijfsprocessen uit te besteden (BPO) of hebben dit reeds gedaan. Ontwikkelingen als cross border back office consolidatie, internetsparen, Basel II, Target & Sepa en Mifid nopen banken om tot vervanging over te gaan. Als gevolg van de consolidatiegolf binnen de bankensector valt er ook nog het nodige te verwachten.

Behalve de bancaire sector zelf, zijn ook de leveranciers van standaardoplossingen sterk in beweging. De opvallendste actie afgelopen jaar was de overname van Siebel en I-Flex door Oracle, waarmee ze in één klap de grote concurrent zijn geworden van de andere grote ERP leverancier SAP.

Volgens onderzoeker Gert Jan van Dorsten wijst het onderzoek uit dat er in Europa zeker sprake is van voldoende aanbod van goede pakketoplossingen met een degelijke afdekking voor het retailbankingmarktsegment.

Geïnteresseerden kunnen het rapport kosteloos opvragen door een mail te sturen naar pbs@capgemini.com onder vermelding van Retail Banking Systems Survey 2006.

Over Capgemini

Capgemini, een van de meest toonaangevende aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten ter wereld, werkt op een unieke manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de Collaborative Business Experience . Door zich te richten op gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde helpt Capgemini bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 60.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2004 een omzet van 6,3 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.capgemini.com

EINDE NIEUWSBERICHT