Versatel Telecom International NV

Tele2 eist orde in chaos ADSL-telefonie aanbiedingen

Wanadoo `vergeet' extra kosten van KPN-abonnement te vermelden

Amsterdam, 9 februari 2006. De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Tele2 in de zaak tegen Wanadoo op alle punten in het gelijk gesteld. Tele2 vroeg de RCC te oordelen dat Wanadoo in haar reclame-uitingen misleidend is, omdat Wanadoo niet vermeldt dat de consument naast de kosten van het Wanadoo ADSL Family + telefonie pakket ook nog abonnementskosten aan KPN moet voldoen. Dit is reeds de derde zaak in korte tijd waarin Tele2 de RCC met succes verzoekt voorwaarden te stellen aan het communiceren van prijzen en condities voor ADSL-telefonie combinatiepakketten.
Günther Vogelpoel van Tele2 is zeer tevreden met de uitspraak van de RCC: " Onopvallende prijsverhogingen of kostenverhogende voorwaarden voor deze combinatiepakketten zijn al tijden een doorn in het oog van belangenorganisaties voor consumenten. Veel van onze concurrenten slagen er nog steeds niet in om consumenten een eenvoudig aanbod te doen. Wij laten ons graag vergelijken met anderen, maar wel onder dezelfde voorwaarden, dan hebben wij alle vertrouwen in de keuze van de consument." Eind vorig jaar heeft Tele2 vergelijkbare klachten ingediend bij de RCC. Die klacht richtte zich tegen UPC en Tiscali vanwege het misleidende karakter van hun TV-commercials. De RCC oordeelde toen dat het niet duidelijk is hoe lang de actieprijs van UPC of Tiscali geldt en dat niet duidelijk is welk -hoger- bedrag gedurende de resterende maanden van het abonnement voor het product moet worden betaald.

Meer informatie en de voorwaarden zijn beschikbaar op http://www.tele2.nl/ CONTACT
Cilesta van Doorn, Telephone: + 31 (0) 20 750 1318 Manager Corporate Communications, Tele2-Versatel
Tele2 Nederland maakt onderdeel uit van het Zweedse Tele2 AB, dat in 1993 werd opgericht. Tele2 is de meest succesvolle alternatieve telecom-aanbieder van Europa en levert zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aan meer dan 30 miljoen gebruikers in 23 landen. De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn Tele2, Tango en Comviq. De aandelen van Tele2 AB (www.tele2.com) zijn genoteerd aan de Stockholmsbörsen onder TEL2A en TEL2B. In 2004 behaalde Tele2 een operationele omzet van circa EUR 4,5 miljard.


---- --