In de markt horen we momenteel zoveel over IT als drijvende kracht achter business services dat business service management, oftewel BSM, nu echt een must is geworden. Het implementeren van IT Service Management kan echter zeer complex zijn. De marktleiders op dit gebied bevinden zich in een competitieve omgeving waarin IBM Tivoli, HP Open View, CA en BMC Software marktaandeel proberen te winnen. Al deze ondernemingen hebben het afgelopen jaar overnames gedaan om hun aanbod te vergroten en steeds meer een 'one-stop shop' te worden.
Vandaag kondigen twee grote aanbieders aan dat ze gaan samenwerken: IBM en BMC.
BMC zal samen met IBM Tivoli software en IBM Global Services haar klanten verder gaan helpen met het implementeren van BSM.
IBM Global Services zegt hierover: "De relatie tussen IBM's Information Technology Services (ITS), BMC en IBM Tivoli is een belangrijke stap vooruit op het gebied van het leveren van de belangrijkste IT Service Management oplossingen binnen de industrie en biedt significante voordelen voor de markt als geheel."
Onderstaand vind u het gehele persbericht. Indien u hierover meer informatie wilt of een toelichting wenst van een woordvoerder van BMC Software, kunt u contact opnemen met:
BMC Software en IBM Global Services versnellen de implementatie van IT service management
Oplossingen en diensten helpen klanten een groter zakelijk rendement te halen
uit hun IT-infrastructuur
Schiphol-Rijk, 9 februari 2006 - BMC Software, Inc. (NYSE: BMC), vooraanstaand leverancier op het gebied van enterprise management oplossingen, heeft vandaag aangekondigd samen met IBM Global Services en gebruik makend van IBM Tivoli software, klanten te gaan helpen bij het implementeren van een op ITIL (IT Infrastructure Library) gebaseerde aanpak van IT service management, die onder meer een versnelde implementatie-methodologie omvat.
Voortbouwend op de succesvolle samenwerking tussen IBM Global Services (IGS) en BMC Software zal IBM zijn Change and Configuration Management database, een oplossing voor IT service management, integreren met de BMC® Remedy® Help Desk en de BMC® Magic Service Desk Suite voor grote ondernemingen en het midden- en kleinbedrijf (MKB). Op vergelijkbare wijze integreert de BMC® Atrium® Configuration Management Database (CMDB) met IBM Tivoli via BMC IT Service Management oplossingen. Door het ondersteunen van een business service management-model geven deze oplossingen van BMC Software en IBM klanten de beschikking over een versnelde en geïntegreerde aanpak van processen en technologie die voor een snelle return on investment (ROI) zorgen van initiatieven op het terrein van IT service management.
De Amerikaanse tak van supermarktketen Ahold onderkent de waarde van het realiseren van een compleet business service management-model. Met meer dan 200.000 partners en jaarlijks miljarden dollars omzet ziet het bedrijf zijn service management infrastructuur als een strategisch bezit, essentieel voor het succes van de dagelijkse activiteiten. De BMC Remedy en IBM Tivoli oplossing bij Ahold draagt zorg voor het beheer van de meer dan 9.600 desktops en laptops, printers en e-mail clients van de onderneming en zorgt voor IT helpdesk ondersteuning van meer dan 10.000 gebruikers via de diensten van een derde outsourcing-partij. "Gegeven de aard en omvang van onze business gebruiken we vanzelfsprekend een grootschalige oplossing voor service management, waarbij we gebruik maken van zowel Remedy van BMC als Tivoli van IBM. Er zitten zeker grote voordelen aan de mogelijkheid onze IT omgeving verder te ontwikkelen door het snel implementeren van op ITIL gebaseerde service management oplossingen,"zegt Bo Gullion, senior manager global service management bij Ahold USA. "Elke stap die aanbieders zetten om het integratieproces te versnellen en te verbeteren resulteert in een toegenomen efficiëntie binnen Ahold en in een nog betere dienstverlening aan onze klanten."
De Infrastructure Resource Management (IRM) Accelerator van IBM Global Services, een model en methodologie voor kant-en-klare oplossingen gebaseerd op best-of-breed templates, complementeert de toekomstige integratie van het IT service management aanbod van BMC Software en IBM Tivoli. De aanpak van de IRM Accelerator automatiseert servicegerelateerde zakelijke processen en levert standaard best practices mee voor het optimaliseren van IT dienstverlening en ondersteuning.
De samenwerking tussen Information Technology Services van IBM, BMC, en Tivoli van IBM is een stap voorwaarts in de richting van het leveren van uitstekende oplossingen voor IT service management en zorgt voor aanzienlijke voordelen voor de markt als geheel," zegt Steve Hodges, verantwoordelijke van het global infrastructure project van ITS bij IBM Global Services. "De combinatie van de dienstverlening van ITS en de technologie van BMC en IBM Tivoli voorziet onze klanten van een allesomvattende oplossing die gebruikt maakt van een bewezen best practices aanpak van IT service management."
"Deze aankondiging borduurt voort op de Incident en Problem Management oplossingen van BMC, die we ontwikkeld hebben om ondernemingen te helpen uit te stijgen boven het traditionele beheer van IT en de diensten die van kritiek belang zijn voor hun business om te beheren, vanuit zowel het IT-perspectief als het zakelijke perspectief," zegt Lori Cook, vice president Global Services, Channels and Emerging Markets van BMC Software. "Dit partnerschap is de kroon op jaren van succesvolle implementaties van BMC Remedy software door IBM Global Services, en biedt onze gezamenlijke klanten, samen met IBM Tivoli software, een allesomvattend en aanpasbaar IT service management met een bewezen methodologie voor implementatie. Het eindresultaat stelt klanten in staat hun IT hulpmiddelen in lijn te krijgen met hun zakelijke prioriteiten, om het even of het daarbij gaat om een grote onderneming of een midden- en kleinbedrijf."
ITIL-experts van IBM zijn op dit ogenblik volop in training om de oplossingen van BMC Remedy en BMC Magic onder de knie te krijgen.
Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2005 realiseerde de firma een omzet van meer dan 1,46 miljard dollar. Meer informatie over BMC Software vindt u op
###
BMC Software, de BMC Software logo's en alle namen van producten of diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc. Alle andere geregistreerde of niet-geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende organisaties. © 2006, BMC Software, Inc. Alle rechten voorbehouden.
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 0031 (0) 20 530 43 49
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl