Ingezonden persbericht


E-mail marketingbedrijf CheetahMail van start in Nederland

Den Haag, 9 februari 2006 - CheetahMail, het e-mail marketingbedrijf van Experian, heeft een Nederlands kantoor geopend. De Nederlandse introductie van CheetahMail vormt de eerste stap in de verdere uitbreiding van de Amerikaanse dienstverlener.

CheetahMail heeft bewust voor een Nederlandse start in de continentaal-Europese markt gekozen. Ruim 80 procent van de huishoudens beschikt over een PC met veelal een snelle internetaansluiting. Naar verwachting zullen de Nederlanders in het jaar 2006 ruim EUR 3 miljard besteden aan online aankopen.

Bedrijven die actief zijn op de koopkrachtige Nederlandse markt kunnen met behulp van de diensten van CheetahMail het resultaat van hun e-mail marketingcampagnes verder verbeteren. Hierbij gaat het uitsluitend om e-mail van afzenders waarvan de consument van tevoren uitdrukkelijk heeft aangegeven dat hij of zij deze wenst te ontvangen, bijvoorbeeld via de website van de adverteerder.

Groeipotentieel
"Wij zijn vastbesloten om onze organisatie verder uit te breiden in Europa", zegt CEO Denis Sheehan van CheetahMail international. "Onze beslissing om te starten in Nederland weerspiegelt het enorme groeipotentieel van de markt voor sophisticated e-mail marketing. Wij hebben Dirk van der Steenhoven benoemd tot business development manager van CheetahMail Nederland. Voordat hij bij ons kwam werken was Van der Steenhoven managing director van DDMA. Daarvoor bekleedde hij diverse marketingfuncties bij onder andere Team Saatchi, Compaq, Zilveren Kruis, ARA en OHRA. Dankzij een combinatie van onze technologie, producten, diensten en Dirk's enorme managementervaring en kennis van de direct marketingbranche zal CheetahMail Nederland zich in korte tijd weten te profileren als Nederlands belangrijkste e-mail marketing service provider."

Juiste mix
"Onze doelstelling is simpel. Wij willen gewoon de eerste keuze worden voor alle sophisticated e-mail marketingprofessionals in Nederland. Om dat te bereiken, beschikt CheetahMail Nederland over de juiste mix van internationaal opgedane ervaring en grondige kennis van de lokale markt. Dat zal bedrijven die zich met hun e-mail marketing richten op Nederlandse consumenten zeker aanspreken. En we begrijpen de marketeer omdat CheetahMail door marketeers is ontwikkeld", aldus Dirk van der Steenhoven.

CheetahMail biedt zijn klanten onder andere de volgende mogelijkheden:


- Targeting en segmentatie: aan de hand van demografische kenmerken van de Nederlandse bevolking stemt CheetahMail de e-mail campagnes nauwkeurig af op de individuele consument, door te selecteren op de voorkeuren, het gedrag en de aankooppatronen van Nederlandse consumenten;


- Creatieve dienstverlening: CheetahMail heeft een eigen ontwerpteam dat e-mail campagnes kan maken voor uiteenlopende groepen van Nederlandse consumenten. Hierdoor zullen meer prospects de aan hen gericht e-mail daadwerkelijk openen en aandachtig bekijken, om vervolgens tot transactie over te gaan;


- Website analyse: met behulp van het CheetahMail-product SiteClarity is het mogelijk om real time analyses te maken van het klikgedrag op de website. Zodoende kunnen e-mail campagnes steeds exact worden toegesneden op het surfgedrag van websitebezoekers;


- Real time rapportage en transactievolgsysteem: door alle activiteiten op een website steeds nauwkeurig bij te houden (bijvoorbeeld het aantal opens, clicks en verrichte transacties) kan CheetahMail het effect van iedere campagne nauwkeurig peilen, de campagnes bijstellen en de return on investment ervan precies berekenen.

Over CheetahMail
CheetahMail, onderdeel van Experian, is een e-mail marketing provider, met meer dan 300 klanten in verschillende sectoren waaronder de reisbranche, detailhandel, technologie, media, financiën en entertainment. De technologie en dienstverlening van CheetahMail is speciaal ontworpen voor bedrijven die marktwaarde willen vergroten door uitgekiende klantbehoud - en wervingsstrategieën. De technologie wordt gebruikt voor online direct marketing en helpt marketeers het online gedrag van hun klanten en prospects beter te begrijpen en daar op in te spelen. De technologie van CheetahMail biedt klanten real-time rapportages, transactie volgsysteem en een 'advanced deliverability toolset' die klanten voortdurend in staat stelt om rendabele e-mailcampagnes te voeren. Ervaren marketing-, implementatie- en serviceteams zijn beschikbaar om de benodigde ondersteuning te bieden wanneer dat nodig is.

Ingezonden persbericht