06/006
Groeten vanaf schiphol voor klm aircares-project "save a child's heart"
AMSTELVEEN, 9 februari 2006 - Bezoekers van Schiphol kunnen in de periode 16 tot en met 28 februari in een speciale KLM AirCares-kiosk op Schiphol Plaza tegen een gering bedrag een videogroet naar familie, vrienden of kennissen sturen. De opbrengst van deze actie gaat naar het KLM AirCares-project "Save a Child's Heart", een charitatieve organisatie in Israël die opkomt voor kinderen met hartporblemen uit ontwikkelingslanden.
De KLM AirCares "Send a heartfelt video message"-kiosk staat op Schiphol Plaza naast de rolband naar Vertrekhal 1/2. De kiosk wordt op donderdagochtend 16 februari a.s. om 10:00 uur in aanwezigheid van directeur Simon Fischer van "Save a Child's Heart" geopend door scholieren van de basisschool St. Willibrordus uit Buitenkaag.
De bezoekers van Schiphol Plaza kunnen in de genoemde periode voor 3 euro vanuit de KLM AirCares-videokiosk per email een videoboodschap sturen naar een dierbare; waar ook ter wereld. De participerende hulporganisaties KidsRights, ICCO en Wilde Ganzen verdriedubbelen dit bedrag, zodat per verzonden videoboodschap 9 euro aan "Save a Child's Heart" wordt gedoneerd.
Bezoekers die geen videoboodschap willen versturen, kunnen bij de KLM AirCares-stand een donatie doen. Ook deze donaties worden door bovengenoemde organisaties verdrievoudigd.
De actie wordt in de genoemde periode ondersteund met een foldercampagne op Schiphol Plaza. Amsterdam Airport Schiphol werkt belangenloos mee aan deze campagne.
De Israëlische organisatie "Save a Child's Heart" opereert en begeleidt kinderen met een levensbedreigende hartkwaal uit ontwikkelingslanden. De artsen, verpleegkundigen en vrijwilligers verlenen deze hulp gratis. Jaarlijks worden ongeveer 200 kinderen geholpen, waarvan 38 procent afkomstig is uit de Palestijnse gebieden.
KLM AirCares is het vaste charitatieve programma van KLM, dat jaarlijks steun verleent aan vier verschillende organisaties, die zich richten op structurele hulp aan minder bedeelde kinderen in ontwikkelingslanden of andere achterstandssituaties.
De KLM-ondersteuning bestaat standaard uit een startdonatie van 10.000 euro en het werven van fondsen in de vorm van geld en FlyingBlue Miles. Bovendien verzorgt de KLM gratis promotie via alle haar ter beschikking staande media voor klanten en personeel.
NOOT voor de redactie;
KLM