Ministerie bzk

http://www.minbzk.nl

Nieuwe imago- en wervingscampagne rijksoverheid van start

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties geeft vandaag tijdens een persbijeenkomst het startsein voor de nieuwe imago- en wervingscampagne van de rijksoverheid. Met gezamenlijke advertenties en in televisiespotjes presenteren de ministeries zich de komende periode als één werkgever op de arbeidsmarkt. Alle ministeries werven voortaan onder de vlag van het Rijk. De campagne 'Werken bij het Rijk, als je verder denkt' spreekt de mensen aan op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Hij laat zien dat je bij het Rijk werkt aan de oplossing van maatschappelijke problemen, zoals wachtlijsten in de zorg, voedselveiligheid en rampenbestrijding. De campagne richt zich zowel op hbo- en universitair geschoolden als op mensen met een VMBO- of MBO-opleiding. Daarnaast laat de campagne zien dat het Rijk banen heeft in het hele land.

Minister Remkes vindt de campagne nodig, omdat de rijksoverheid als werkgever minder populair is geworden, te maken krijgt met vergrijzing en toekomstige krapte op de arbeidsmarkt. De campagne moet tenslotte ook de beroepstrots van ambtenaren vergroten.


Noot voor de redactie (

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties