Ministerie bzk
http://www.minbzk.nl
Nieuwe imago- en wervingscampagne rijksoverheid van start
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties geeft vandaag tijdens een
persbijeenkomst het startsein voor de nieuwe imago- en wervingscampagne van de
rijksoverheid. Met gezamenlijke advertenties en in televisiespotjes presenteren de
ministeries zich de komende periode als één werkgever op de arbeidsmarkt.
Alle ministeries werven voortaan onder de vlag van het Rijk. De campagne 'Werken bij het
Rijk, als je verder denkt' spreekt de mensen aan op hun maatschappelijke
verantwoordelijkheid. Hij laat zien dat je bij het Rijk werkt aan de oplossing van
maatschappelijke problemen, zoals wachtlijsten in de zorg, voedselveiligheid en
rampenbestrijding. De campagne richt zich zowel op hbo- en universitair geschoolden als
op mensen met een VMBO- of MBO-opleiding. Daarnaast laat de campagne zien dat het Rijk
banen heeft in het hele land.
Minister Remkes vindt de campagne nodig, omdat de rijksoverheid als werkgever minder
populair is geworden, te maken krijgt met vergrijzing en toekomstige krapte op de
arbeidsmarkt. De campagne moet tenslotte ook de beroepstrots van ambtenaren vergroten.
Noot voor de redactie (
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties