Ingezonden persbericht



Eric van der Hoeven (Nutricia) Commercieel Manager van het Jaar 2005

17 februari 2006 - Tijdens Het Sales Event 2006 van de Sales Management Association (SMA), op 7 februari jl. in de Efteling, is Eric van der Hoeven, Sales Director Nutricia Nederland, uitgeroepen tot Commercieel Manager van het Jaar 2005. De vakjury roemde Eric van der Hoeven vanwege zijn bijzondere prestaties op het salesvlak, zijn authentieke, inspirerende manier van leidinggeven en indrukwekkende carrièreverloop. Ook kreeg hij met overtuigende meerderheid de stem van het publiek, vanwege zijn open en persoonlijke presentatie.

Eric (37) is sales director van de divisie babyvoeding van Nutricia Nederland. In de afgelopen jaren heeft hij bij Nutricia verschillende verantwoordelijkheden gehad in marketing, sales en algemeen management, zowel in Nederland als in Azië.

De verkiezing van de Commercieel Manager van het Jaar werd voor de 35ste keer door de SMA georganiseerd. Dit jaar waren in totaal 88 kandidaten genomineerd. Na 4 selectieronden bereikten 3 kandidaten de grote finale presentatie op Het Sales Event. Dit congres werd door 750 sales professionals bezocht. Het programma werd geleid door dagvoorzitter Tom Egbers.

De SMA is al vele jaren de beroepsvereniging voor commercieel directeuren, sales- en accountmanagers. De vereniging stelt zich tot doel om een bijdrage te leveren aan de professionalisering van Sales en Accountmanagement. Hierbij staan kennisvergroting en uitwisseling van ervaring centraal. De SMA initieert jaarlijks diverse projecten op het gebied van educatie en sales. Het bekendste sales-gerichte project is de verkiezing van de Commercieel Manager van het Jaar. Deze titel wordt gegeven aan de commercieel manager die blijk geeft van bijzondere prestaties, die een motiverende stijl van leidinggeven hanteert en een voorbeeldfunctie heeft.