Ingezonden persbericht
Luchthaven Schiphol, 7 februari 2006
Lufthansa wint marketingprijs met 'voetbalneus'
Sinds augustus 2005 zijn 40 toestellen van de Lufthansa-vloot voorzien van een zwart-witte voetbal op de neus. Dit in het kader van het WK voetbal, dat deze zomer in Duitsland plaatsvindt. Deze marketingactie is nu onderscheiden met een belangrijke marketingprijs, die Lufthansa samen met reclamebureau Wundermann in New York in ontvangst nam.
In de categorie 'Marketingeffectiviteit' is de actie bekroond voor het publieke effect dat werd behaald door op een slimme en creatieve manier de link tussen Lufthansa en voetbal te verbeelden. Lufthansa en Wundermann wonnen de zilveren 'World Medal for Marketing Effectiveness', die tijdens de New York Festivals of Advertising werd uitgereikt. Dit is naast Cannes en de American Clio Award, één van de belangrijkste evenementen van de reclamewereld.
Lufthansa maakt deel uit van Star Alliance. Dit netwerk is opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie, die reizigers een wereldwijd bereik van bestemmingen en een probleemloze reiservaring biedt. Skytrax heeft Star Alliance in 2003 en 2005 tot beste luchtvaartalliantie verkozen. De leden zijn: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, TAP Portugal, Thai Airways International, United, US Airways and VARIG Brazilian Airlines. South African Airways en SWISS zullen in de eerste helft van 2006 toetreden tot Star Alliance. Alle Star Alliance luchtvaartmaatschappijen samen bieden nu meer dan 15.000 dagelijkse vluchten naar 790 bestemmingen in 138 landen
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Monique Haras, Van Luyken Communicatie Adviseurs.
Tel. +31 (0)23 540 04 24, Fax + 31 (0)23 535 48 06
E-mail: haras@vanluyken.nl
---- --