Ingezonden persbericht
Veilig Internet Dag: `Ik zal je leren!'
Een minister die les krijgt van kinderen? Op 7 februari, de Europese dag voor Veilig Internet,
gaan leerlingen op een Haagse school Minister Brinkhorst bijspijkeren over veilig internetten. Na
de les kondigt de minister de campagne `Digibewust' aan, een gezamenlijk initiatief van overheid
en bedrijfsleven.
Op 7 februari wordt voor de derde keer de Europese dag voor Veilig Internet gehouden. Op deze
dag wordt in meer dan 35 landen aandacht gevraagd voor veilig internetten. In Nederland en
België is het thema: `Ik zal je leren!'.
Kinderen weten vaak meer van internet dan hun opvoeders. Ze hebben echter nog steeds
begeleiding nodig om te leren omgaan met de minder leuke kanten van internet. Op de Veilig
Internet Dag worden daarom de traditionele opvoedrollen omgedraaid: door het hele land
spijkeren kinderen hun opvoeders bij over hun activiteiten op internet. Scholen kunnen op
http://ikzaljeleren.surfopsafe.nl een handleiding voor leerlingen downloaden, ontwikkeld door Mijn
Kind Online. Hierin lezen leerlingen hoe ze de les aan volwassenen kunnen vormgeven.
Op het Haags Montessori Lyceum geven leerlingen les aan Minister Brinkhorst. Na afloop kondigt
hij `Digibewust' aan, een gezamenlijke voorlichtingscampagne van het Ministerie van
Economische Zaken, KPN, Microsoft en TPG Post. De campagne wil consumenten bewust
maken van de mogelijke risico's van de digitale wereld. Op de website www.digibewust.nl kunnen
ze vanaf 7 februari terecht voor informatie en vragen over veilig internet- en computergebruik.
Wilt u deze bijeenkomst bijwonen, neem dan contact op met:
Miep Lenoir (contactpersoon `Ik zal je leren!')
m.lenoir@integral.nl
020-630 4333
of
Joyce Martina (contactpersoon `Digibewust')
joyce.martina@ecp.nl
070-41 90 309
Adres Haags Montessori Lyceum:
Nassau Bredastraat 5
2596 AK Den Haag
Programma:
8:30 - 9:15 uur Les veilig internetten door leerlingen aan Minister Brinkhorst.
na 9:15 uur Gelegenheid tot het stellen vragen aan Minister Brinkhorst en leerlingen.
---- --