Time : 12:50:04 PM
Date : Tuesday, February 07, 2006
Sender Name: Kinepolis Group

KInepolis België en Coca Cola Enterprises lanceren "Kinepolis Student Movie Artwork Contest"

Maar liefst 40% van de Kinepolis-bezoekers zijn studenten tussen 18 en 25 jaar. Voor hen lanceerde Kinepolis Group enige jaren geleden de "Kinepolis Student Card". De 100 000 studenten uit het hoger onderwijs die zich tot nu toe inschreven voor het Kinepolis Student Card programma, genieten van diverse voordelen waaronder een significante reductie op het filmticket (5,80 EUR in plaats van 7,00 EUR), reducties op events, popcornmenu's enz.

Kinepolis België gaat nu nog een stapje verder.Teneinde de filmliefhebbers onder de studenten nog meer te dynamiseren, roepen de Belgische afdelingen van Kinepolis Group en Coca-Cola Enterprises de "Student Movie Artwork Contest" in het leven.

Het principe is eenvoudig: De studenten vormen een ploeg via hun studentenclub, faculteit, klas of vriendenkring. Zij selecteren een film en creëren een filmaffiche aan de hand van illustraties, foto's, collages, tekeningen... met integratie van de Coca-Cola fles. Het resultaat wordt vervolgens vóór 27/04/06 verstuurd naar student@kinepolis.com, waarna de creatie wordt gepubliceerd op de studentensite van Kinepolis: www.kinepolis.com/student.

De stemming gebeurt voor 50% door de sitebezoekers van www.kinepolis.com/student (50%), en dit van 1 mei tot en met 15 mei. De overige stemmen worden uitgebracht door een 10-koppige jury, samengesteld uit persoonlijkheden uit de film- en reclamewereld:
- Serge Plasch (Managing Director Benelux Screenvision)
- Jan Verheyen (Producer "Team Spirit", "Buitenspel")
- Stephan Streker (Producer "Michael Blanco")

- Daniel Van Vlasselaer (Creation Director, Euro RSCG Brussels)
- Frank Vanachter (Marketing Manager, Independant Films)
- Philippe Reynaert (Filmrecensent)

- Grégory Defay (Créative, McCann Erickson)

- Gunter Baetens (Reporting & Publicity Manager, Kinepolis Film Distribution)

- Roel Van Bambost (Filmrecensent bij VRT & AVS)
- Joëlle Thils (Cold Drink Promotion Coordinator, Coca-Cola Enterprises Belgium)

- Ann Ceurvels (Actrice)

- Yann Guyonic (Persattaché, Warner Bros Belgium)
- Dominique Hinant (B2C Product Manager, Kinepolis Group)

De inzendingen worden beoordeeld op 'originaliteit van het concept', 'design van de affiche', 'referentie van de gekozen film' en 'integratiewijze van de Coca-Cola fles'.
Per Kinepolis-regio wordt 1 studententeam verkozen als winnaar van de Kinepolis Student Movie Artwork Contest. Gegeven de 8 Kinepolis-multiplexen in België (te Brussel, Eigenbrakel, Gent, Antwerpen, Leuven, Kortrijk, Hasselt en Luik) komen er dus 8 winnende teams uit de bus, die op 22 mei bekendgemaakt worden. Zij krijgen een privé-vertoning cadeau voor hun school, studentenclub en vrienden in één van de zalen van Kinepolis België. Bovendien worden de winnende affiches in de programmatievitrine van de Kinepolisbioscopen uitgehangen.

Bijlagen ook beschikbaar op www.pressreleases.be

Perscontact:

Kinepolis Student Movie Artwork Contest
Dominique Hinant, B2C Product Manager
02/ 474 26 18, dhinant@kinepolis.com

Persdienst Kinepolis Group:
02 474 26 91, kinepolispressservice@kinepolis.com

URL: http://www.kinepolis.com
http://www.kinepolis.com/student