Ingezonden persbericht
Ruim 60 duizend vakbezoekers op VSK 2006
Publicatiedatum: 06-02-2006
Met 60.795 vakbezoekers is de vakbeurs voor verwarming, sanitair, klimaat- en koudetechniek VSK 2006 succesvol verlopen. Gezamenlijk hebben ze 851 duizend standbezoeken afgelegd. Het overgrote deel van de bezoekers (58%) neemt zelf investeringsbeslissingen. Bezoekers zijn meer dan tevreden over het expositieprogramma. Negen van de tien (88%) beoordelen de volledigheid met de woorden 'goed' en 'uitstekend'. Het bezoek, waarvan een kwart met investeringsplannen rondloopt, geeft VSK 2006 een 7.5 als waarderingscijfer. Dit blijkt uit onderzoek van VNU Exhibitions onder het vakbezoek.
De vakbeurs voor verwarming, sanitair, klimaat- en koudetechniek werd van maandag 30 januari tot en met vrijdag 5 februari j.l. gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht.
Net zo belangrijk als het definitieve bezoekcijfer vindt beursmanager Aart Wisgerhof de mening van de 500 exposanten. "Ze zijn meer dan te spreken over de VSK. Er zijn veel contacten gelegd, er zijn uitstekende zaken gedaan. De sfeer was meer dan positief. Vanaf de allereerste dag was het voor iedereen hard werken om de relaties op de stand te ontvangen. Gaven exposanten twee jaar geleden de beurs het rapportcijfer 7.1, dit jaar beoordeelden ze hun beursdeelname met een 7.4."
Ruimschoots aan verwachtingen voldaan
Het volgen van nieuwe ontwikkelingen was voor het overgrote deel van het bezoek (81%) de belangrijkste reden naar Utrecht te komen. Het leggen van nieuwe of het intensiveren van bestaande contacten met exposanten stond met 57% op een tweede plaats. Negen van de tien bezoekers zeggen dat de beurs ruimschoots aan de verwachtingen heeft voldaan. De sectoren verwarming (74%), sanitair (55%) en klimaatbeheersing (37%) genoten de meeste interesse bij het bezoek. Bezoekers waren onder meer afkomstig uit de installatiebranche, de bouwnijverheid, technisch ingenieursbureaus, energieleveranciers en de overheid.
De VSK heeft overigens een trouwe schare supporters. Ruim driekwart (77%) vertelde eerder edities van de beurs te hebben bezocht. In vergelijking met voorgaande edities is het aantal 'nieuwe' bezoekers gestegen. Bezoekers blijken in alle opzichten op de VSK aan hun trekken te zijn gekomen. Zo zelfs dat acht van de tien (83%) nu al aangeven ook in 2008 de beurs te gaan bezoeken.
Op de laatste beursdag zijn aan vier exposanten de Bezoekersmarketing Awards uitgereikt. NEFIT en VEGRO ontvingen de Award omdat zij vanwege een excellente campagne het hoogste aantal voorregistraties op hun naam hebben staan. Hazal Pijpbeugels en Bouwkennis.nl ontvingen beide een Award voor het hoogste aantal voorregistraties per vierkante meter standruimte.
De consumentenmanifestatie Baden in Holland op zaterdag 4 en zondag 5 februari trok 10.541 bezoekers.
Bezoekcijfer per dag:
Maandag 7.381
Dinsdag 10.426
Woensdag 13.096
Donderdag 15.672
Vrijdag 14.220
Totaal 60.795
Factsheet VSK 5.pdf
.-.-.-.
Noot voor de redactie (