Jan Marijnissen
:: Weblog

zaterdag 4 februari 2006

HIER is de SP!

Geplaatst onder: De SPartij, Beeld & Geluid, Verkiezingen om 18.28 uur

SP

Alles is in beweging. Zo ook de SP. Daarom werd het ook tijd om weer `ns kritisch naar onze huisstijl te kijken. Straalt ons logo nog wel uit wie wij zijn? Wij vonden van niet. En dus hebben we Thonik, ontwerp- en designbureau in Amsterdam, gevraagd met een nieuwe 'stijl' te komen.

In de afgelopen maanden hebben velen samengewerkt om de SP in een geheel nieuw jasje te steken. Een deel van de resultaten kun je hieronder bekijken. De tomaat is gebleven. Dat is en blijft ons merk. Echter hij is nu wel geïntegreerd in onze naam. De SP is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip dat veel mensen hoop geeft. En met die combinatie van het oude en het nieuwe, is de SP klaar voor de toekomst. Klaar voor de komende verkiezingen, te beginnen met die van 7 maart aanstaande.

Met Thomas Widdershoven, directeur van Thonik deel ik mijn liefde voor creativiteit en originaliteit. De keuze voor zijn bureau was dan ook een schot in de roos. Ik heb hem gevraagd een toelichting te geven op zijn ontwerp. Die kun je hier beluisteren.

De feestelijke start van de campagne en de presentatie van de nieuwe huisstijl vonden vandaag plaats op het Bellamyplein in Amsterdam Oud-West.

Bob Fosko trapte af met het campagnelied dat volledig past bij de leuze van onze campagne:
`Een beter Nederland begint hier'.

Thomas Widdershoven werd ondervraagd door Ronald van Raak over het waarom van de nieuwe stijl.

Remine Alberts, lijsttrekker Amsterdam, onthult de nieuwe posters voor Amsterdam.

Javier Guzman, de cabaretier deed precies waar hij goed in is: mensen aan het lachen maken. Het laatste gedeelte van zijn optreden kun je hier beluisteren!

Zelf sloot ik af met een toespraak. Kern van de boodschap? Een beter Nederland begint hier...en nu! Laten we er tegenaan gaan en er een succes van maken. Na al het zaaien is de tijd van het oogsten aangebroken.

I Love SP