Jan Marijnissen
:: Weblog
zaterdag 4 februari 2006
HIER is de SP!
Geplaatst onder: De SPartij, Beeld & Geluid, Verkiezingen om 18.28 uur
SP
Alles is in beweging. Zo ook de SP. Daarom werd het ook tijd om weer
`ns kritisch naar onze huisstijl te kijken. Straalt ons logo nog wel
uit wie wij zijn? Wij vonden van niet. En dus hebben we Thonik,
ontwerp- en designbureau in Amsterdam, gevraagd met een nieuwe 'stijl'
te komen.
In de afgelopen maanden hebben velen samengewerkt om de SP in een
geheel nieuw jasje te steken. Een deel van de resultaten kun je
hieronder bekijken. De tomaat is gebleven. Dat is en blijft ons merk.
Echter hij is nu wel geïntegreerd in onze naam. De SP is in de
afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip dat veel mensen hoop geeft.
En met die combinatie van het oude en het nieuwe, is de SP klaar voor
de toekomst. Klaar voor de komende verkiezingen, te beginnen met die
van 7 maart aanstaande.
Met Thomas Widdershoven, directeur van Thonik deel ik mijn liefde voor
creativiteit en originaliteit. De keuze voor zijn bureau was dan ook
een schot in de roos. Ik heb hem gevraagd een toelichting te geven op
zijn ontwerp. Die kun je hier beluisteren.
De feestelijke start van de campagne en de presentatie van de nieuwe
huisstijl vonden vandaag plaats op het Bellamyplein in Amsterdam
Oud-West.
Bob Fosko trapte af met het campagnelied dat volledig past bij de
leuze van onze campagne:
`Een beter Nederland begint hier'.
Thomas Widdershoven werd ondervraagd door Ronald van Raak over het
waarom van de nieuwe stijl.
Remine Alberts, lijsttrekker Amsterdam, onthult de nieuwe posters voor
Amsterdam.
Javier Guzman, de cabaretier deed precies waar hij goed in is: mensen
aan het lachen maken. Het laatste gedeelte van zijn optreden kun je
hier beluisteren!
Zelf sloot ik af met een toespraak. Kern van de boodschap?
Een beter Nederland begint hier...en nu! Laten we er tegenaan gaan en
er een succes van maken. Na al het zaaien is de tijd van het oogsten
aangebroken.
I Love SP