2 februari 2006
Cito neemt Telebusiness Instituut Nederland over
ARNHEM - Cito neemt per 1 februari 2006 exameninstituut Tbin over.
Tbin (Telebusiness Instituut Nederland) certificeert medewerkers van
customer contactcenters. De activiteiten van Tbin in de telecommercie
en de daarbij behorende Tbin-certificaten krijgen een plaats binnen de
certificeringstrajecten die Cito nu al uitvoert. Cito verzorgt de
examens voor verschillende certificaten, waaronder het
VBO-makelaarcertificaat en de IPMA-certificaten voor projectmanagers.
Volgens unitdirecteur Cor Sluijter past de overname van Tbin prima bij
de koers die Cito de laatste jaren volgt. `Steeds meer branches zien
de noodzaak van certificering. Cito is expert in het objectief meten
van kwaliteit en competenties. Door de inbreng van onze expertise in
het certificeringstraject kunnen bedrijven er op vertrouwen dat een
gecertificeerde medewerker een competente professional is', aldus
Sluijter.
Certificering van contactcenter medewerkers
Samen met het regulier en particulier onderwijs ontwikkelt Cito
(inter)nationaal erkende certificaten en diploma's die goed aansluiten
bij de behoeften van bedrijven en instellingen. In Nederland werken
ongeveer 200.000 mensen in inhouse en facilitaire contactcenters. Door
de certificering van contactcenter medewerkers wil Cito de
professionalisering binnen deze branche een verdere impuls geven.
Verder onderzoekt Cito de mogelijkheden om het certificaat in het MBO
te introduceren, zodat de branche ook verzekerd is van een goede
instroom direct uit de opleidingen.
Tbin
Tbin staat voor Telebusiness Instituut Nederland en is opgericht in
1998. Tbin-certificaten vormen een erkende kwalificatie voor customer
contact medewerkers. Tijdens het Tbin-examen wordt de kandidaat, zowel
in theorie- als praktijkvorm, getoetst op zijn of haar competenties.
Sinds de oprichting zijn al enkele duizenden medewerkers
customerservice door Tbin gecertificeerd.
Cito
Cito wordt internationaal erkend als expert in het ontwikkelen en
afnemen van toetsen en examens voor het meten en volgen van menselijke
mogelijkheden. Haar pakket diensten en producten voor de onderwijs- en
beroepspraktijk is breed en richt zich op moderne toetsvormen en
volgsystemen. Cito verzorgt trainingen en advieswerk en onderzoekt de
kwaliteit van het onderwijs. Al deze activiteiten voert Cito uit voor
onderwijsinstellingen, overheden en het bedrijfsleven in binnen- en
buitenland.
Cito