AutoRai

Daihatsu sluit 2005 af met ruim 25 procent meer verkopen

(2/1/2006)
De automarkt laat voor 2005 een daling in de totale verkoopaantallen zien, maar Daihatsu is erin geslaagd ruim 25 procent meer autoâs te verkopen dan in 2004. Hiermee heeft het Japanse merk een marktaandeel in Nederland kunnen realiseren van 0,91 procent. Dit is 0,2 procent hoger dan het marktaandeel in het voorgaande jaar. Ook in 2006 is Daihatsu succesvol van start gegaan: het verkoopaantal in januari is ruim 60 procent hoger dan dat van januari 2005.

Daihatsu ziet de behaalde resultaten als het begin van de nieuwe weg die het bedrijf is ingeslagen. Dieet begin van de nieuwe koersen belangrijke plaats innemen, nieuw model op de Nederlandse markt verschijntze wordt gekenmerkt door de lancering van een groot aantal nieuwe en vernieuwde modellen. Enkele van deze modellen worden dit jaar nog geïntroduceerd. van de Terios en we en vernieuwde modellen.. ositieve zin te onderscheiden. Zeer binnenkort zullen de opvolger van de Terios en de linksgestuurdeoduceerd wordtaar nog geïntroduceerd wordt Copen hun opwachting maken, waarna later dit jaar nog een geheel nieuw model op de Nederlandse markt verschijnt. Met behulp van de nieuwe modellen en aanzienlijke media-investeringen wil Daihatsu in 2008 in Nederland een resultaat behalen van 10.000 verkochte autoâs.

Meer dan de helft van de in 2005 gerealiseerde verkopen komt voor rekening van de Daihatsu Sirion 2. De samen met Toyota ontwikkelde Sirion 2 is met een gecombineerd benzineverbruik van 1 op 20 de zuinigste benzineauto in zijn klasse. Net als de Daihatsu Cuore â de zuinigste benzineauto van Nederland â voldoet de Sirion 2 bovendien al aan de richtlijnen betreffende CO -uitstoot die wettelijk zijn vastgelegd voor 2008/9. Zuinigheid en een zo laag mogelijke milieubelasting zijn factoren die bij Daihatsu een centrale plaats innemen bij de productontwikkeling. Hiermee zullen de autoâs van Daihatsu zich in positieve zin blijven onderscheiden.

BedrijfsautoRAI.nl