Daihatsu sluit 2005 af met ruim 25 procent meer verkopen
(2/1/2006)
De automarkt laat voor 2005 een daling in de totale verkoopaantallen
zien, maar Daihatsu is erin geslaagd ruim 25 procent meer autoâs te
verkopen dan in 2004. Hiermee heeft het Japanse merk een marktaandeel
in Nederland kunnen realiseren van 0,91 procent. Dit is 0,2
procent hoger dan het marktaandeel in het voorgaande jaar.
Ook in 2006 is Daihatsu succesvol van start gegaan: het verkoopaantal
in januari is ruim 60 procent hoger dan dat van januari 2005.
Daihatsu ziet de behaalde resultaten als het begin van de nieuwe weg
die het bedrijf is ingeslagen. Dieet begin van de nieuwe koersen
belangrijke plaats innemen, nieuw model op de Nederlandse markt
verschijntze wordt gekenmerkt door de lancering van een groot aantal
nieuwe en vernieuwde modellen. Enkele van deze modellen worden dit
jaar nog geïntroduceerd. van de Terios en we en vernieuwde modellen..
ositieve zin te onderscheiden. Zeer binnenkort zullen de opvolger van
de Terios en de linksgestuurdeoduceerd wordtaar nog geïntroduceerd
wordt Copen hun opwachting maken, waarna later dit jaar nog een geheel
nieuw model op de Nederlandse markt verschijnt. Met behulp van de
nieuwe modellen en aanzienlijke media-investeringen wil Daihatsu in
2008 in Nederland een resultaat behalen van 10.000 verkochte autoâs.
Meer dan de helft van de in 2005 gerealiseerde verkopen komt voor
rekening van de Daihatsu Sirion 2. De samen met Toyota ontwikkelde
Sirion 2 is met een gecombineerd benzineverbruik van 1 op 20 de
zuinigste benzineauto in zijn klasse. Net als de Daihatsu Cuore â de
zuinigste benzineauto van Nederland â voldoet de Sirion 2 bovendien al
aan de richtlijnen betreffende CO -uitstoot die wettelijk zijn
vastgelegd voor 2008/9. Zuinigheid en een zo laag mogelijke
milieubelasting zijn factoren die bij Daihatsu een centrale plaats
innemen bij de productontwikkeling. Hiermee zullen de autoâs van
Daihatsu zich in positieve zin blijven onderscheiden.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai