Virale actie van Palmboom Reizen overrompelend succes:
>100.000 deelnemersALMERE, 20060130 -- Samenwerking met Reiskrant.nl brengt sneeuwbal in enkele weken aan het rollen
"Hoe brengen we veel mensen in korte tijd op een originele manier in aanraking met ons reisaanbod?" was de uitdaging die Palmboom Reizen zag in de aanloop naar het nieuwe vakantieseizoen. Januari, traditioneel topmaand voor vakantieplannen, stond voor de deur toen Palmboom Reizen in samenwerking met Reiskrant.nl het Palmboomspel lanceerde. Het Palmboomspel, ontwikkeld door het Baarnse internetbedrijf YellowMind, biedt de deelnemer de kans om een reis naar keuze te winnen, of een kortingsbon als 'troostprijs'. Binnen enkele weken bleken al meer dan 100.000 mensen het spel gespeeld te hebben, waarmee opnieuw de enorme kracht van virale marketingtechnieken is gebleken.
Volgens recent Brits onderzoek is 23 januari de meest depressieve dag van het jaar. Maar ook, of wellicht juist daarom, is dat de dag waarop de meeste vakanties worden geboekt. Juist het vooruitzicht later dit jaar weer te kunnen genieten van een vakantie, helpt mensen deze gure sombere winterdagen door te komen. Palmboom Reizen is daar samen met Reiskrant.nl handig op in gesprongen door de klant de kans te geven om 5 reizen te winnen naar zeer zonnige bestemmingen: de Dominicaanse Republiek, Cyprus, Spanje, Turkije en Egypte.
Het Baarnse internetbedrijf Yellowmind ontving de opdracht om dit aanbod van Palmboom Reizen en Reiskrant.nl bij veel mensen onder de aandacht te brengen.
YellowMind heeft veel ervaring met toepassing van zgn. virale marketingtechnieken en stelde voor die ook in dit geval te benutten. Virale marketing is een methodiek waarbij mensen geprikkeld worden om een boodschap aan vele anderen door te zenden, waarna die mensen op hun beurt het ook weer doorzenden, en dit in ruil voor cadeaus of een leuke ervaring. In dit geval ontwikkelde men een spel, waarbij de combinatie van een cartoonesk vormgegeven herkenbare vakantiesfeer en pakkende muziek gepaard met verschillende grappen verwerkt is in een interactieve ervaring; het Palmboomspel. Dat Palmboom Reizen en Reiskrant.nl bovendien de deelnemers nog prijzen in het vooruitzicht stelden, verklaart dan helemaal waarom het spel, op twee verschillende punten gestart, tot nu toe al werd doorgezonden aan en gespeeld door meer dan 100.000 mensen!
Met inzet van het wapen van de virale marketing heeft Palmboom Reizen wederom haar innovatieve gezicht laten zien. Palmboom Reizen werd al bekend bij menig internetgebruiker doordat ze het voor elkaar kregen om het aanbod van verschillende reisorganisaties (Hotel Plan, Marysol Vliegreizen, HTC Reizen, Nile Travel) op 1 site aan de consument te presenteren. Nu blijkt het bedrijf ook waar het gaat om toepassing van nieuwe marketingtechnieken voorop te lopen. Directeur Vincent de Vries meldt dan ook, niet zonder trots: "Wij genieten er telkens enorm van om de markt en onze concullega's te verrassen, maar het succes van deze actie heeft eerlijk gezegd ook onszelf behoorlijk verrast"
Over Palmboom Reizen
Palmboom Reizen werd in december 2004 gelanceerd, en biedt ruim 694.000 reismogelijkheden aan naar maar liefst 1371 accommodaties!
Palmboom werkt samen met de reisorganisaties Hotel Plan, Marysol Vliegreizen, HTC Reizen, Nile Travel, Paradise Reizen en is in gesprek met o.a. Fly Brazil en Olympia Vliegreizen. De consument kan via de site van Palmboom Reizen in slechts 3 stappen bij deze reisorganisaties online boeken.
Over Reiskrant.nl
Reiskrant.nl is de complete reisportal op het gebied van binnenlandse en buitenlandse reizen, en een uitgave van B.V. Dagblad de Telegraaf