Het Verzekeringsabonnement, voorop in provisietransparantie

HUIS TER HEIDE, 20060130 -- Met Het Verzekeringsabonnement gaat A-B Verzekeringen, adviseurs financiële diensten (hierna : A-B Verzekeringen) de markt van particuliere schadeverzekeringen op een controversiële manier bestormen. Als intermediair tussen consument en verzekeringsmaatschappij ziet A-B Verzekeringen af van de gebruikelijke provisie die in de premie verwerkt zit. De provisie wordt in de vorm van een premiekorting geretourneerd aan de cliënt. De inkomsten voor A-B Verzekeringen bestaan uit een vaste jaarlijkse vergoeding. Door Het Verzekeringsabonnement wordt jaarlijks voor een huishouden gemiddeld ¤ 450,00 bespaard op de verzekeringspremies. In deze besparing is de jaarlijkse vergoeding meegerekend.


In het kader van maatschappelijk ondernemen biedt A-B Verzekeringen Verenigingen en Stichtingen de mogelijkheid om Het Verzekeringsabonnement in te zetten om hun leden en donateurs voordeel te bieden. Bij het afnemen van een Verzekeringsabonnement weet een lid of donateur zich verzekerd dat 10% van de jaarlijkse vergoeding voor Het Verzekeringsabonnement, ten goede komt aan zijn of haar Vereniging of Stichting.