Ingezonden persbericht


Beslissingsproces ontrafeld in Beslissers Onderzoek Bedrijfsleven

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en Elsevier Media Amsterdam hebben in samenwerking met MarketResponse een onderzoek laten uitvoeren naar de wijze waarop beslissingen in het bedrijfsleven tot stand komen. Kenmerken en gedragingen van topbeslissers binnen verschillende branches zijn in kaart gebracht, waardoor adverteerders die zich richten op de top van de zakelijke markt effectiever en efficiënter kunnen communiceren met hun doelgroep.

Het Beslissers Onderzoek Bedrijfsleven geeft niet alleen inzicht in het verloop van beslissingsprocessen bij de aanschaf van producten en diensten in het bedrijfsleven, maar bevat ook informatie over de basis waarop deze beslissingen worden genomen en over de verwachtingen die topbeslissers hebben van toekomstige beslissingen.

Per branche is onderzocht hoe lang een bepaald beslissingstraject duurt en wie daarop invloed uitoefent. Niet in elke branche wordt hetzelfde zakelijke beslissingstraject gevolgd. Er zijn derhalve twaalf branches onderzocht, variërend van kantoorapparatuur tot bedrijfsfinanciering en van telecomdiensten tot werknemersverzekeringen. De vragenlijsten zijn per branche hetzelfde gehouden, zodat de resultaten vergeleken kunnen worden.

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en Elsevier Media Amsterdam verwachten met de onderzoeksresultaten adverteerders te ondersteunen bij effectievere communicatieplannen en media inzet. Het onderzoek wordt gepresenteerd op 14 februari a.s. in Regardz Planetarium Gaasperplas te Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor deze presentatie via www.telegraaf.nl/tarieven of via www.ema-online.nl

Het Beslissers Onderzoek Bedrijfsleven is een aanvulling op het bestaande Decision Maker Survey onderzoek en het bijbehorende aanhang-onderzoek CIB (Corporate Image Barometer).

Noot voor de redactie (