NDA brengt belangwekkende onderzoeken op NDA Dealercongres
Bron: Persbericht BOVAG
datum: 27-01-2006
De Nederlandse Dealer Associatie (NDA) presenteert tijdens het NDA
Dealercongres vier belangwekkende onderzoeken naar ontwikkelingen en
trends in de branche. Ook zal de nieuwe after sales-campagne Liever de
Dealer.nl officieel gelanceerd worden. Tijdens deze 12e editie van het
grootste evenement in de Nederlandse automotive-branche staan de
toegevoegde waarde van de dealer in de bedrijfskolom en zijn
interactieve relatie met de verschillende schakels in de keten
centraal. Vandaar het thema: InterACTIE!
Het programma bestaat uit drie blokken: InterACTIE! met de NDA,
InterACTIE! met de branche en InterACTIE! vanuit een ander
perspectief. NOS coryfee Tom Egbers is presentator van het congres en
Jaap Timmer, vice-voorzitter NDA, neemt het dagvoorzitterschap voor
zijn rekening.
InterACTIE! met de NDA
In dit blok geeft de vice-voorzitter van de NDA, Jaap Timmer, een
overview van de markt. Aansluitend houdt NDA-voorzitter Geert Vermeer
zijn jaarrede, waarna NDA-secretaris Martin Huisman in het kort vier
toonaangevende onderzoeken presenteert:
- Kosten van standards: onderzoek naar de kosten van standards voor
dealerbedrijven
- NDA CRM-module: Schone databases en voorbereid op de toekomst met de
NDA CRM-module
- BPM-afdracht: de status van onderzoek en de pilot van BPM-afdracht
door de dealer
- Klantentevredenheid MKB: Hoe tevreden zijn klanten over after sales
bij de verschillende midden- en kleinbedrijven?
Met stemkastjes bepalen de bezoekers welk onderzoek uitgebreid wordt
besproken. Koos Burgman, algemeen directeur BOVAG, gaat vervolgens in
op de herpositionering van de BOVAG Garantie.
Dit blok sluit op grootse wijze af met de lancering van de nieuwe
after sales-campagne Liever de Dealer.nl. Doel van deze campagne is
het profileren en positioneren van de officiële merkdealer als beste
partij voor onderhoud en reparatie. Net als voorgaande jaren is de
campagne een samenwerking tussen NDA en RAI.
InterACTIE! met de branche
In het tweede blok geven vooraanstaande sprekers uit de branche hun
visie op actuele themas; de samenwerking en rolverdeling in de
bedrijfstak en de meest effectieve strategie ter vergroting van het
rendement van de dealer. De bezoekers kiezen met stemkastjes welke
spreker nog extra gelegenheid krijgt om nader in te gaan op zijn
visie.
InterACTIE! vanuit een ander perspectief
In blok 3 doet Oscar Diele, directeur van Marktplaats.nl, de
succesfactoren van deze spraakmakende onderneming uit de doeken.
Marktplaats.nl werd in 2004 voor 240 miljoen euro overgenomen door
eBay. Interactie en innovatie vormen de basis voor het succes.
Beroepsavonturier Marc Cornelissen vertelt over de wil om iets te
bereiken. Cornelissen heeft op eigen kracht zowel de noord- als de
zuidpool bereikt en hij heeft zijn sporen verdiend in de initiatie en
ondersteuning van expeditieprojecten.
Het NDA Dealercongres 2006 wordt gehouden op 14 maart in het Amsterdam
RAI Theater. Om 10.30 uur gaat de bedrijvenmarkt open, het programma
start om 11.30 uur en wordt afgesloten met een dinerbuffet. De
entreeprijs voor NDA-leden bedraagt 50 euro per persoon; niet-leden
betalen 299 euro. Het dinerbuffet is bij de prijs inbegrepen.
Inschrijven kan via www.dealerplaza.nl. Daar staat ook het volledige
programma en een voorproefje op het NDA Dealercongres in de vorm van
een film.
BOVAG