BOVAG

NDA brengt belangwekkende onderzoeken op NDA Dealercongres

Bron: Persbericht BOVAG
datum: 27-01-2006

De Nederlandse Dealer Associatie (NDA) presenteert tijdens het NDA Dealercongres vier belangwekkende onderzoeken naar ontwikkelingen en trends in de branche. Ook zal de nieuwe after sales-campagne Liever de Dealer.nl officieel gelanceerd worden. Tijdens deze 12e editie van het grootste evenement in de Nederlandse automotive-branche staan de toegevoegde waarde van de dealer in de bedrijfskolom en zijn interactieve relatie met de verschillende schakels in de keten centraal. Vandaar het thema: InterACTIE!

Het programma bestaat uit drie blokken: InterACTIE! met de NDA, InterACTIE! met de branche en InterACTIE! vanuit een ander perspectief. NOS coryfee Tom Egbers is presentator van het congres en Jaap Timmer, vice-voorzitter NDA, neemt het dagvoorzitterschap voor zijn rekening.

InterACTIE! met de NDA
In dit blok geeft de vice-voorzitter van de NDA, Jaap Timmer, een overview van de markt. Aansluitend houdt NDA-voorzitter Geert Vermeer zijn jaarrede, waarna NDA-secretaris Martin Huisman in het kort vier toonaangevende onderzoeken presenteert:

- Kosten van standards: onderzoek naar de kosten van standards voor dealerbedrijven

- NDA CRM-module: Schone databases en voorbereid op de toekomst met de NDA CRM-module

- BPM-afdracht: de status van onderzoek en de pilot van BPM-afdracht door de dealer

- Klantentevredenheid MKB: Hoe tevreden zijn klanten over after sales bij de verschillende midden- en kleinbedrijven? Met stemkastjes bepalen de bezoekers welk onderzoek uitgebreid wordt besproken. Koos Burgman, algemeen directeur BOVAG, gaat vervolgens in op de herpositionering van de BOVAG Garantie.
Dit blok sluit op grootse wijze af met de lancering van de nieuwe after sales-campagne Liever de Dealer.nl. Doel van deze campagne is het profileren en positioneren van de officiële merkdealer als beste partij voor onderhoud en reparatie. Net als voorgaande jaren is de campagne een samenwerking tussen NDA en RAI.

InterACTIE! met de branche
In het tweede blok geven vooraanstaande sprekers uit de branche hun visie op actuele themas; de samenwerking en rolverdeling in de bedrijfstak en de meest effectieve strategie ter vergroting van het rendement van de dealer. De bezoekers kiezen met stemkastjes welke spreker nog extra gelegenheid krijgt om nader in te gaan op zijn visie.

InterACTIE! vanuit een ander perspectief
In blok 3 doet Oscar Diele, directeur van Marktplaats.nl, de succesfactoren van deze spraakmakende onderneming uit de doeken. Marktplaats.nl werd in 2004 voor 240 miljoen euro overgenomen door eBay. Interactie en innovatie vormen de basis voor het succes. Beroepsavonturier Marc Cornelissen vertelt over de wil om iets te bereiken. Cornelissen heeft op eigen kracht zowel de noord- als de zuidpool bereikt en hij heeft zijn sporen verdiend in de initiatie en ondersteuning van expeditieprojecten.

Het NDA Dealercongres 2006 wordt gehouden op 14 maart in het Amsterdam RAI Theater. Om 10.30 uur gaat de bedrijvenmarkt open, het programma start om 11.30 uur en wordt afgesloten met een dinerbuffet. De entreeprijs voor NDA-leden bedraagt 50 euro per persoon; niet-leden betalen 299 euro. Het dinerbuffet is bij de prijs inbegrepen. Inschrijven kan via www.dealerplaza.nl. Daar staat ook het volledige programma en een voorproefje op het NDA Dealercongres in de vorm van een film.