Ingezonden persbericht
Persbericht
26 januari, 2006
Gartner positioneert SPSS als Leader in customer data mining Magic Quadrant
SPSS Inc. (NASDAQ: SPSS), specialist en wereldwijde leverancier van predictive analytics-oplossingen kondigt vandaag aan dat Gartner, Inc. SPSS heeft opgenomen in het leaders quadrant van customer data mining. Deze vermelding staat in Gartner's customer data mining 'Magic Quadrant' rapport* voor het eerste kwartaal van 2006. Aanbieders die deze kwalificatie krijgen, doen het volgens Gartner goed op de huidige markt, hebben een duidelijke visie en doelstelling en zijn doelgericht bezig om hun marktleiderspositie te behouden.
"We zijn trots op onze positionering binnen het leaders quadrant voor customer data mining", aldus Jack Noonan, president en CEO bij SPSS. "We zien dit als een bevestiging van onze succesvolle technologie- en marktpositie. Onze predictive analytics-oplossingen zorgen voor hoge ROI bij marktleiders wereldwijd. Hierdoor krijgt SPSS steeds meer erkenning van topexperts uit verschillende marktsegmenten."
In juni 2005 selecteerde CRMGuru.com SPSS als meest klantgerichte leverancier voor marketing automation-oplossingen. CRMGuru.com is de grootste gespecialiseerde portal ter wereld en is bestemd voor managers die meer kennis willen opdoen op het gebied van CRM. SPSS was één van de zeven CRM-leveranciers die voor de CRMGuru Summit Awards voor CRM Solution Excellence genomineerd werd. Dit was gebaseerd op een onderzoek onder CRM-leveranciers dat gedurende één jaar plaatsvond. Er werden in totaal zo'n 2500 vragenlijsten door CRMGuru.com verzameld. SPSS werd geprezen voor marketing automation en genoot de voorkeur boven Epiphany, Inc., SAS, Unica Corporation en het marketing automation gedeelte van alle multifunctionele vendors.
Het Gartner rapport is terug te vinden op: http://www.spss.com/pdfs/spss_magicquadrant.pdf
* "Magic Quadrant for Customer Data Mining, 1Q06", door Gareth Herschel, Gartner, Inc., 18 januari 2006
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over SPSS
SPSS (NASDAQ: SPSS) is een wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor Predictive Analytics. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1.300 medewerkers.
Al meer dan 37 jaar stelt SPSS zijn klanten in staat zich beter op hun kernactiviteiten te concentreren en hun prestaties te verbeteren. SPSS' klantenportfolio bestaat uit meer dan 120.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoekbedrijven en overheidsinstellingen. Met de software van SPSS kunnen organisaties de interactie met klanten, medewerkers, patiënten, studenten en burgers optimaliseren. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.
Met de geavanceerde oplossingen van SPSS, die elkaar perfect aanvullen, kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van mensen kwantificeren en hier direct op anticiperen. Zo kunnen zij hun strategieën en tactieken vol vertrouwen bijsturen.
Meer informatie: www.spss.nl
About the Gartner Magic Quadrant
The Magic Quadrant is copyrighted January 18, 2006, by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner's analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the "Leaders" quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking information made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward looking statements can be identified by phrases such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "plans," "intends," "could," "designed," "should be" and other similar expressions which denote expectations of future events rather than statements of fact. These forward-looking statements involve factors that are subject to risks and uncertainties. These risks and uncertainties, which may not be currently ascertainable and many of which are beyond the Company's control, may cause the Company's actual results, performance or achievements to be materially different than the results, performance or achievements expressed in or implied by the forward-looking statements. These risks and uncertainties are described in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"). Copies of these filings are available either on the SEC's website at www.sec.gov or from the Company's investor relations department. In light of these risks and uncertainties, the inclusion of forward-looking statements in this press release should not be regarded as a representation by the Company that any future results, performance or achievements will be attained. These forward-looking statements speak only as of the date on which they are made. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements contained in this press release.
Persinformatie
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations:
Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com
Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS:
Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com