Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Hilversum, 23 januari 2005

Best Western Amrâth Hotel Alkmaar winnaar

van de Best Western Quality Award 2005/2006

De award onderstreept het succes van de begin

2005 ingeslagen weg van de Amrâth Hôtels & Restaurants

______________________________________________

De heer Willem Hein, directeur van 51 Best Western Hotels in Nederland, overhandigde op 22 januari jl. in aanwezigheid van vele hoteldirecties en vestigingsmanagers de Best Western Quality Award 2005/2006 aan de heer David Dreese, vestigingsmanager van Best Western Amrâth Hotel Alkmaar. Dit hotel behoort tot de Nederlandse groep Amrâth Hôtels & Restaurants. Een groot aantal van deze hotels is aangesloten bij Best Western Hotels Nederland.

Het in het voorjaar van 2005 geopende viersterrenstadshotel in Alkmaar ontving de Quality Award op grond van de door Best Western Hotels wereldwijd gestelde kwaliteitseisen. Aan de hand van vijf checklisten worden de kwaliteitseisen gecontroleerd en ze hebben onder meer betrekking op


- de algemene faciliteiten en diensten van het hotel;


- de openbare ruimten, hotel en badkamers;


- restaurant, bar, recreatie- en vergaderruimten;


- houding en bekwaamheid van de medewerkers;


- het correcte gebruik van het Best Western logo.

De toekenning van de Quality Award bevestigt het succes van het nieuwe elan van de organisatorische verandering van Amrâth Hôtels & Restaurants.

Organisatorische verandering Amrâth Hôtels & Restaurants

Een kleine centrale directie, die wordt gevormd door de heren Giovanni van Eijl, Kaspar van Eijl, Bert van Esch en Marcel Bosman stuurt de dertien afzonderlijke hotels aan met als uitgangspunten: het behoud van de individuele, zo geroemde zelfstandigheid en een duidelijker herkenning van de "Amrâth paraplu".

De organisatorische verandering resulteerde in 2005 in een omzetstijging van 9%, een betere kostenbeheersing en tegelijkertijd een betere service en kwaliteit. Vanuit de missie van Amrâth Hôtels & Restaurants - Ambiance, Raffinement, Elégance - voert Amrâth met verve de slogan "Amrâth maakt het leven leuker".

Slogan

Deze slogan is steeds meer te vinden op alle centraal gerealiseerde en te realiseren uitingen variërend van de corporate brochure tot verschillende advertentionele uitingen en het nieuwe magazine RoomService; op grond van de reacties een schot in de roos. De centraal aangestuurde salesorganisatie is zeer succesvol. De salespromotionactiviteiten voor lezersacties en het beschikbaar stellen van prijzen bij puzzels in verschillende magazines boeken eveneens goede resultaten.

NB De award zal in het voorjaar bij de viering van het eenjarig bestaan een extra

item worden.