Media alert
23 januari 2006
Nieuwe informatieve portal biedt inzicht in Predictive Analytics
Predictive Analytics (PA) is 'hot'! Een nieuwe PA-portal om de markt te voorzien van informatie over Predictive Analytics - www.predictiveanalyticsinsight.nl - is onlangs gelanceerd. In het e-magazine Predictive Analytics Insight is informatie te vinden over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Predictive Analytics. Verder bevat het visies van experts en analisten in deze markt en korte artikelen van organisaties die voorspellende analyses succesvol ingezet hebben.
SPSS, specialist en wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor Predictive Analytics, ondersteunt dit initiatief dat bedrijven voorziet van relevante informatie om beter inzicht te krijgen in hun business. Predictive Analytics Insight verspreidt ook elk kwartaal een gratis e-nieuwsbrief waar iedereen zich voor aan kan melden. Op deze manier is de geregistreerde altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van Predictive Analytics. Naast de reguliere kwartaaluitgave worden de laatste nieuwtjes wekelijks online bekend gemaakt.
Organisaties zijn voortdurend op zoek naar oplossingen waarbij de acquisitieratio van klanten kan worden verhoogd. Nog hoger op de prioriteitenlijst staan oplossingen die op een proactieve manier het verlies van waardevolle klanten verminderen en tegelijkertijd de doorlooptijd van het marketingproces aanzienlijk verkorten. Predictive Analytics levert een fundamentele bijdrage aan het genereren van strategische bedrijfsinformatie. Dankzij Predictive Analytics kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van klanten kwantificeren en hier direct op anticiperen. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.
Voor meer informatie over Predictive Analytics, surf naar www.predictiveanalyticsinsight.nl.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over SPSS
SPSS (NASDAQ: SPSS) is een wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1.300 medewerkers.
Al meer dan 37 jaar stelt SPSS zijn klanten in staat zich beter op hun kernactiviteiten te concentreren en hun prestaties te verbeteren. SPSS' klantenportfolio bestaat uit meer dan 120.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoekbedrijven en overheidsinstellingen. Met de software van SPSS kunnen organisaties de interactie met klanten, medewerkers, patiënten, studenten en burgers optimaliseren. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.
Met de geavanceerde oplossingen van SPSS, die elkaar perfect aanvullen, kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van mensen kwantificeren en hier direct op anticiperen. Zo kunnen zij hun strategieën en tactieken vol vertrouwen bijsturen. Meer informatie: www.spss.nl
# # #
Persinformatie
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: mariekev@lewispr.com
Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com