Start campagne 'Rotterdam? Fleurt op!'
Heeft u creatieve ideeën voor het opknappen van(speel)pleinen,
binnentuinen of buurtparkjes in de stad? Stuur deze dan op want vanaf
maandag 23 januari maakt u kans dat uw idee wordt uitgekozen en
uitgevoerd. Maandag begint namelijk de campagne; 'Rotterdam? Fleurt
op! Onder het motto: Steek je Groene Duim op! roept wethouder Lucas
Bolsius (o.m. Buitenruimte) Rotterdammers op ideeën in te zenden. De
beste ideeën komen in aanmerking voor een Groene Duim. Het college van
B en W heeft hiervoor 2 miljoen beschikbaar gesteld.
Aantrekkelijker buitenruimte
Met deze campagne wil de gemeente Rotterdam samen met de Rotterdammers
het wonen in de stad aantrekkelijker maken. Buitenruimte speelt daarin
een cruciale rol. Een aantrekkelijke buitenruimte maakt het wonen in
de stad plezieriger.
De gemeente beloont daarom creatieve ideeën van Rotterdammers voor de
buitenruimte. Alle goede ideeën voor het inrichten van speelplekken,
pleinen, buurtparkjes e.d. kunnen in aanmerking komen voor een Groene
Duim.
Voorwaarde is wel dat een idee simpel en op korte termijn uitvoerbaar
is.
Ook is het belangrijk dat bewoners zelf betrokken zijn bij de
uitvoering of het beheer van het plan.
Campagne
De campagne start op maandag 23 januari. Rotterdammers kunnen vanaf
dat moment tot en met 19 februari hun plan indienen. In alle
Rotterdamse deelgemeenten, buurten, informatiepunten en culturele
instellingen worden affiches, free cards, flyers en enveloppen met
instructies verspreid. Informatie is ook te vinden op de website
www.groeneduimen.nl. Op woensdag 1 maart maakt wethouder Bolsius
bekend welke plannen in aanmerking komen voor een Groene Duim.
Jury
Een onafhankelijke jury zal tussen 20 februari en 1 maart de plannen
beoordelen en selecteert welke plannen voor uitvoering in aanmerking
komen.
Bron: Bestuursdienst, 19-01-2006
Gemeente Rotterdam