Gemeente Rotterdam

Start campagne 'Rotterdam? Fleurt op!'

Heeft u creatieve ideeën voor het opknappen van(speel)pleinen, binnentuinen of buurtparkjes in de stad? Stuur deze dan op want vanaf maandag 23 januari maakt u kans dat uw idee wordt uitgekozen en uitgevoerd. Maandag begint namelijk de campagne; 'Rotterdam? Fleurt op! Onder het motto: Steek je Groene Duim op! roept wethouder Lucas Bolsius (o.m. Buitenruimte) Rotterdammers op ideeën in te zenden. De beste ideeën komen in aanmerking voor een Groene Duim. Het college van B en W heeft hiervoor 2 miljoen beschikbaar gesteld.

Aantrekkelijker buitenruimte

Met deze campagne wil de gemeente Rotterdam samen met de Rotterdammers het wonen in de stad aantrekkelijker maken. Buitenruimte speelt daarin een cruciale rol. Een aantrekkelijke buitenruimte maakt het wonen in de stad plezieriger.

De gemeente beloont daarom creatieve ideeën van Rotterdammers voor de buitenruimte. Alle goede ideeën voor het inrichten van speelplekken, pleinen, buurtparkjes e.d. kunnen in aanmerking komen voor een Groene Duim.

Voorwaarde is wel dat een idee simpel en op korte termijn uitvoerbaar is.

Ook is het belangrijk dat bewoners zelf betrokken zijn bij de uitvoering of het beheer van het plan.

Campagne

De campagne start op maandag 23 januari. Rotterdammers kunnen vanaf dat moment tot en met 19 februari hun plan indienen. In alle Rotterdamse deelgemeenten, buurten, informatiepunten en culturele instellingen worden affiches, free cards, flyers en enveloppen met instructies verspreid. Informatie is ook te vinden op de website www.groeneduimen.nl. Op woensdag 1 maart maakt wethouder Bolsius bekend welke plannen in aanmerking komen voor een Groene Duim.

Jury

Een onafhankelijke jury zal tussen 20 februari en 1 maart de plannen beoordelen en selecteert welke plannen voor uitvoering in aanmerking komen.

Bron: Bestuursdienst, 19-01-2006