Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Cognos 8 Business Intelligence uitgeroepen tot SearchCRM.com 'Product of the Year' in de categorie BI

Hoogste eer voor webgebaseerde, servicesgeoriënteerde architectuur (SOA), open datastrategie en versimpelen BI-rapportage en -analyse

NIEUWEGEIN, 23 januari 2006 - Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN), marktleider in oplossingen voor Business Intelligence en Corporate Performance Management (CPM), maakt bekend dat Cognos 8 Business Intelligence is uitgeroepen tot 'Product of the Year' in de categorie Business Intelligence van TechTarget's SearchCRM.com awards voor 'Product of the Year'.

Cognos 8 Business Intelligence werd gekozen uit meer dan 75 nieuwe producten, verdeeld over 12 categorieën, die aan de redactie van SearchCRM.com werden voorgelegd. Een prestigieus panel van gebruikers, experts, analisten en consultants beoordeelden de inzendingen samen met de redactie van TechTarget's SearchCRM.com en kozen de winnaars op basis van innovatie, prestatie, functionaliteit en waarde plus gemak van integratie in bestaande omgevingen, gebruik en beheer.

"Cognos speelt een toonaangevende rol in de markten voor BI- en CPM-suites. Zijn kracht blijft de combinatie van CPM-applicaties en BI-functionaliteit", zo zeiden de juryleden in de categorie Business Intelligence volgens SearchCRM.com.

Cognos 8 BI is de enige oplossing die volledige BI-functionaliteit biedt op basis van één enkele, bewezen architectuur. Het is een baanbrekend product dat beslissers op ieder niveau in de organisatie inzicht geeft in eenduidige en betrouwbare informatie om de prestaties beter te kunnen sturen. Cognos 8 BI is één product dat zich eenvoudig laat integreren binnen de bestaande infrastructuur met verschillende systemen en databronnen. Het biedt een solide basis voor BI-standaardisatie en Corporate Performance Management.

"Het ontvangen van deze award van een veeleisende jury van een dergelijk hoog kaliber bevestigt wat onze klanten ons vertellen: Cognos 8 BI is een winnaar", zegt Dave Laverty, Senior Vice President Global Marketing van Cognos. "Deze erkenning door SearchCRM.com van onze continue innovatie en bewezen en krachtige functionaliteit toont klanten nog eens wat we allemaal te bieden hebben. Door met Cognos 8 BI te werken, hebben ze meer en beter inzicht op basis waarvan ze betere beslissingen nemen."

Over SearchCRM.com

SearchCRM-com is de meest relevante en uitgebreide gids op het web voor beslissers en gebruikers op het gebied van Customer Relationship Management. CRM is een bedrijfsproces dat een speciale combinatie van klantgerichte strategie en technische kennis vereist. Ga naar SearchCRM.com voor dagelijks nieuws, tips van experts, discussieforums, webuitzendingen en onderzoek op maat ter ondersteuning van het ontwikkelen, ontwerpen en implementeren van CRM-initiatieven. Voor meer informatie: www.SearchCRM.com.

Over Cognos
Cognos, wereldwijd marktleider in Business Intelligence en Corporate Performance Management, levert software en diensten die bedrijven helpen hun prestaties te verbeteren, te volgen en te begrijpen.

Cognos biedt concurrentievoordeel op een heel nieuw niveau, met Corporate Performance Management (CPM) op basis van een strategische en bedrijfsbrede toepassing van BI. Onze geïntegreerde CPM-oplossing stelt klanten in staat de prestaties te verbeteren met planning, de prestaties te volgen met scorecarding en de prestaties te begrijpen met Business Intelligence.

Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 23.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' oplossingen en diensten voor bedrijfsbrede Business Intelligence en Performance Management zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers over de hele wereld. Voor meer informatie: www.cognos.nl.