Publieksprijs voor beste aanbieder buitenlands vastgoed

Mondi, de belangenorganisatie

Mondi, de belangenorganisatie voor (toekomstige) eigenaren van internationaal onroerend goed en beleggingsobjecten, heeft zaterdag 21 januari jongstleden tijdens de Immo International-beurs in Houten de Mondi Award 2005 uitgereikt aan Kurt, Safir & Saray. Deze aanbieder van Turks onroerend goed kreeg de meeste stemmen en scoorde hoog op onderdelen. Toch was de verkiezing tot het laatste moment spannend omdat ook Nicla Property Consultancy, Toros Cekic Residence / Toros Nederland en MASA Nederland op zeer veel steunbetuigingen konden rekenen.

Hoewel de prijs een initiatief is van Mondi waren het de consumenten die bepaalden welke makelaar/projectontwikkelaar in de prijzen viel. Mensen konden reageren via antwoordkaarten en e-mail. Mondi-directeur Rob Smulders: 'Aan onze oproep is massaal gehoor gegeven. Wij hebben de stemmen geteld en de inzendingen beoordeeld op motivatie én aan de hand van zeven criteria: eerste indruk; nakomen afspraken; begeleiding bij aankoop; kennis van zaken; service; algehele indruk en aftersales.'

De heer Lafci die namens Kurt, Safir & Saray de Mondi Award in ontvangst nam, reageerde enthousiast: 'Ik ben bijzonder trots, temeer daar je zo'n prijs niet alleen verdient door de inzet van de sales-afdeling. Dit bereik je alleen als binnen de organisatie alle neuzen dezelfde kant op staan, als het één team is. Deze award danken we dus ook aan mijn partners in Turkije en aan de bouwvakkers daar. Overigens zullen we deze titel volgend jaar moeten verdedigen en daarnaast schept deze prijs verwachtingen die we ook waar moeten maken. Maar dat is alleen maar goed, want dat houdt ons scherp.'

Volgens Smulders heeft de verkiezing vier winnaars opgeleverd. 'Als je zoveel stemmen krijgt, dan doe je het gewoon goed,' zegt Smulders. 'Dat is ook het signaal dat we met deze Award willen afgeven. Als belangenorganisatie streven wij er immers naar om de buitenlandse onroerendgoedmarkt transparanter te maken. Wij willen het kaf van het koren scheiden en wie kan beter beoordelen of een bedrijf professioneel en klantvriendelijk te werk gaat dan de consument die uit ervaring spreekt?'


------------EINDE PERSBERICHT-------------