Publieksprijs voor beste aanbieder buitenlands vastgoed
Mondi, de belangenorganisatie
Mondi, de belangenorganisatie voor (toekomstige) eigenaren van internationaal onroerend
goed en beleggingsobjecten, heeft zaterdag 21 januari jongstleden tijdens de Immo
International-beurs in Houten de Mondi Award 2005 uitgereikt aan Kurt, Safir & Saray.
Deze aanbieder van Turks onroerend goed kreeg de meeste stemmen en scoorde hoog op
onderdelen. Toch was de verkiezing tot het laatste moment spannend omdat ook Nicla
Property Consultancy, Toros Cekic Residence / Toros Nederland en MASA Nederland op zeer
veel steunbetuigingen konden rekenen.
Hoewel de prijs een initiatief is van Mondi waren het de consumenten die bepaalden welke
makelaar/projectontwikkelaar in de prijzen viel. Mensen konden reageren via
antwoordkaarten en e-mail. Mondi-directeur Rob Smulders: 'Aan onze oproep is massaal
gehoor gegeven. Wij hebben de stemmen geteld en de inzendingen beoordeeld op motivatie
én aan de hand van zeven criteria: eerste indruk; nakomen afspraken; begeleiding
bij aankoop; kennis van zaken; service; algehele indruk en aftersales.'
De heer Lafci die namens Kurt, Safir & Saray de Mondi Award in ontvangst nam,
reageerde enthousiast: 'Ik ben bijzonder trots, temeer daar je zo'n prijs niet alleen
verdient door de inzet van de sales-afdeling. Dit bereik je alleen als binnen de
organisatie alle neuzen dezelfde kant op staan, als het één team is. Deze
award danken we dus ook aan mijn partners in Turkije en aan de bouwvakkers daar.
Overigens zullen we deze titel volgend jaar moeten verdedigen en daarnaast schept deze
prijs verwachtingen die we ook waar moeten maken. Maar dat is alleen maar goed, want dat
houdt ons scherp.'
Volgens Smulders heeft de verkiezing vier winnaars opgeleverd. 'Als je zoveel stemmen
krijgt, dan doe je het gewoon goed,' zegt Smulders. 'Dat is ook het signaal dat we met
deze Award willen afgeven. Als belangenorganisatie streven wij er immers naar om de
buitenlandse onroerendgoedmarkt transparanter te maken. Wij willen het kaf van het koren
scheiden en wie kan beter beoordelen of een bedrijf professioneel en klantvriendelijk te
werk gaat dan de consument die uit ervaring spreekt?'
------------EINDE PERSBERICHT-------------