PERSBERICHT - 2006-01-23

Aanbod in Amsterdam verdient meer internationale aandacht

Muziek en dans in themajaar 2007 Amsterdam

Bezoekers aan Amsterdam kunnen in 2007 het hele jaar een reeks buitengewone evenementen beleven op het gebied van muziek en dans. Onder de titel 2007 Amsterdam, feel the rhythm - music & dance start Amsterdam Toerisme & Congres Bureau in de loop van dit jaar een promotiecampagne waarbij het brede aanbod aan muziek en dans centraal staat. Bij kenners is Amsterdam bekend als één van de belangrijkste steden van Europa op het gebied van muziek, dans en dance-parties.

Internationaal vermaard zijn niet alleen gezelschappen zoals het Koninklijk Concertgebouworkest en Het Nationale Ballet, maar ook het nieuwe Muziekgebouw aan t IJ en dance-parties zoals Sensation White groeien snel aan bekendheid. Andere evenementen die in het themajaar extra aandacht zullen krijgen zijn bijvoorbeeld het Grachtenfestival en Amsterdam Dance Event. Doel van ATCB is dat '2007 Amsterdam, feel the rhythm' impulsen geeft aan productinnovatie, net als bij voorgaande themajaren.
Hoog tijd
Amsterdam vindt het hoog tijd dat een breder publiek gaat kennis maken met het kwalitatief en kwantitatief unieke aanbod in de Nederlandse hoofdstad. Naast speciale evenementen tijdens het themajaar zal er binnen dit thema ook extra aandacht komen voor het bestaande brede aanbod van muziek en dans. Het thema voor 2007 heeft het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) gekozen in overleg met de culturele- en toeristische sector, de dienst Economische Zaken van Amsterdam en Amsterdam Partners. Omdat het aanbod zo breed is van klassieke concerten tot uitbundige danceparties zal de communicatie worden afgestemd op de verschillende doelgroepen.
Doel van het themajaar is extra verblijfsbezoekers naar Amsterdam te trekken. Daarnaast wil ATCB het imago versterken van Amsterdam als cultuurstad en ontmoetingsstad.
ATCB gaf op 14 november 2005 het startschot voor de promotie van het themajaar Amsterdam, feel the rhythm op de World Travel Market in Londen, de grootste beurs voor de travel trade in Europa. Op de website van ATCB voor de zakelijke markt is een voorlopige inventarisatie te vinden van het themajaar 2007 Amsterdam, feel the rhythm - music & dance. Meer informatie: www.atcb.nl

NB: persberichten van ATCB zijn digitaal te vinden op www.atcb.nl onder Nieuws
Voor meer persinformatie en beeldmateriaal: Amsterdam Toerisme & Congres Bureau
Communicatie & Media Services, tel. 020 - 5 512 531 E-mail: h.terbalkt@atcb.nl
NB: Publieksinformatie, tel.: 0900 400 40 40 ( 0,40 pm) www.amsterdamtourist.nl
Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Amsterdam en regio te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.