Time : 1:01:13 PM
Date : Thursday, January 19, 2006
Sender Name: Group Lorré
Verborgen parels op het autosalon "Fun Runner"
Het autosalon krijgt met de vele wereldpremières meer en meer de
internationale allures in vergelijking met de salons in Genève,
Frankrijk en Parijs. De Secma Fun Runner, weggestopt in een hoekje
van Hal 12 is daar één
van de stomende bewijzen van.
Lorré Erik (ceo Secma Benelux):
We vermoeden dat de "Fun runner" zowat het meest gefotografeerde
voertuig van het salon moet zijn. Dit komt voornamelijk door het
unieke en onvergelijkbare concept dat heel wat bewonderswaardige
blikken aantrekt.
Uniek
Het unieke aan de "Fun Runner" is de homologatie tot driewielmotor,
niettegenstaande 4 aanwezige wielen. Deze zijn evenwel zo dicht bij
elkaar geassembleerd dat deze als één wiel beschouwd worden. Een
brede voortrein van 160 cm, compenseert dit, en heeft mede door het
lage zwaartepunt en een lengte buiten de klassieke verhoudingen, als
resultaat een wegligging waar de meeste voertuigen met 4 wielen in
lijn moeten passen. Qua prestaties en acceleratie van 0 tot 100 km/h,
laat dit tot de
verbeelding sprekend voertuig, de Mercedes SLK 200 compressor en
Porsche Boxster S achter zich. De met ketting aangedreven
achterwielen doen sterk aan een motor denken, maar het concept bied
ook het comfort van een wagen.
Het voertuig toont eigenschappen van zowel een motor, quad, kart en
wagen.
De besturing van de Runner gebeurt net zoals een wagen met de
gebruikelijke 3 pedalen, met manuele 5-bak. De comfortabele
zitplaatsen in de cockpit zijn onnoemlijk ruim, maar de Fun Runner
heeft helaas geen bagageruimte. "What you see is what
you get".
De Fun Runner word standaard geleverd zonder dak, maar kan voorzien
worden van een ingenieus vleugeldeur systeem in optie. De motor,
dubbel remsysteem inclusief is afkomstig van de PSA groep (Peugeot),
en gelijk één van de meest geproduceerde en degelijke motoren. De Fun
runner is compleet met de hand geassembleerd, en voorzien van een
gepoederlakt buizenchassis, een polyethyleen cockpit en
thermogevormde ABS carosserie. Vrijwel roestvrij dus.
Frans
De Fun Runner is afkomstig van de kleine Franse constructeur Secma
(28 mensen op de loonlijst ), die van het laatste succesmodel de Fun
Extr'm 500 op korte tijd reeds een 600-tal voertuigen in dienst heeft
gesteld. Group Lorré uit Wetteren staat garant voor de marketing en
distributie naar concessiehouders in de Benelux. Van alle modellen
samen, rijden er in Benelux momenteel zo een 350 stuks rond.
Technisch
Merk: Secma
Model: Fun Runner
Lengte: 316 cm
Breedte: 160 cm
Hoogte 110 cm
Gewicht: 530 kg
Topsnelheid: 160 km/h
Van 0 naar 100 km/h: 6,8 seconden
Motor / Cilinderinhoud / PK: Peugeot / 1400 / 75
Jaarlijkse verkeerstaks: ¤ 46
Kostprijs instapmodel: ¤ 17 800 (exc BTW 21%)
Fiscaal aantrekkelijk: 100% aftrekbaar in personenbelasting voor de
toepassing woon-werkverkeer
In vergelijking met sommige concept cars die door grote constructeurs
tentoongesteld als prestigieus visitekaartje, maakt Secma er een
erezaak van om elk concept ook daadwerkelijk in het verkeer te
brengen. De homologatie van de "Fun Runner" is sinds kort rond, en
door de presentatie op het autosalon van het eerste en enige
seriemodel ter wereld, zijn er al een 25-tal "blinde" bestellingen
zonder enige testrit geplaatst sinds de opening van het salon. 5
daarvan zijn na 7 dagen autosalon, bestemd voor België. Dit hadden we
helemaal niet verwacht, aangezien de meeste gegadigden voor aankoop,
toch eerst wel een testritje willen maken met dit
ongewone voertuig. Momenteel hebben we zo een 60 tal afspraken voor
een testrit, en de ervaring van vorige Secma lanceringen, leert ons,
dat ongeveer een
30% van de gegadigden ook daadwerkelijk tot een bestelling op korte
termijn zal overgaan.
Een mooiere lancering konden we ons niet voorstellen.
Groep Lorre
Concessiehouder Secma Benelux
Oosterzelesteenweg 7
B-9230 WETTEREN
Tel 09/369 46 37
Fax 09/365 03 28
E-mail info@secma-fun.be
www.secma-fun.be
Contact
Lorré Erik
CEO
0473/83 38 59