Coca-Cola introduceert nieuwe generatie statiegeldflessen
Coca-cola nederland
- persbericht -
Nieuwe impuls voor frisdranken
Coca-Cola Nederland introduceert nieuwe generatie statiegeldflessen
Rotterdam - 17 januari 2006. Vanaf 30 januari zal Coca-Cola grootschalig frisdranken
aanbieden in statiegeldflessen voor eenmalig gebruik. Deze flessen worden na gebruik via
de supermarkt en tussenhandel ingezameld en vervolgens gerecycled. De verplichting om
flessen meermalig te gebruiken is sinds 1 januari 2006 door de overheid afgeschaft.
Na vijftien jaar vervangt Coca-Cola in Nederland de hervulbare kunststofflessen
(PET-flessen). De nieuwe recyclebare eenmalige PET-flessen zijn via de gebruikelijke
verkoopkanalen verkrijgbaar. Met deze moderne verpakkingen wil Coca-Cola een nieuwe
impuls geven aan het frisdranksegment in Nederland. Het bedrijf is nu beter in staat in
te spelen op de actuele consumentenbehoeften. Net als op de huidige PET-flessen wordt op
de nieuwe verpakking statiegeld geheven.
Meer innovatie
De introductie van de nieuwe statiegeldflessen maakt deel uit van een omvangrijk
innovatieproces op het gebied van productie, marketing, logistiek en distributie bij de
Nederlandse operatie van Coca-Cola. Met het nieuwe, moderne productieproces voor
eenmalige verpakkingen is Coca-Cola nu beter in staat een onderscheidend product aan te
bieden, de lat voor kwaliteit nog hoger te leggen, het gemak voor de consument te
vergroten en de presentatie op de winkelvloer te verbeteren. Zo heeft de fabrikant nu de
flexibiliteit om meerdere verpakkingsformaten aan te bieden. Naast de bestaande 1,5 en 2
liter formaten introduceert Coca-Cola nu ook een 1 liter PET-fles voor kleinere
huishoudens. Voor grotere gezinnen komt Coca-Cola met een handige, draagbare verpakking
van 4 anderhalve liter flessen.
Ook voor de handel biedt het nieuwe verpakkingsconcept voordelen. Het nieuwe aanbod van
Coca-Cola leidt tot meer variatie en uitstraling in het frisdrankschap.
Nieuwe verpakking voor alle merken van Coca-Cola in Nederland
De verpakkingen van de frisdrankmerken van Coca-Cola, waaronder Coca-Cola, Coca-Cola
light, Fanta, Fanta light, Sprite en Sprite light, krijgen allemaal een nieuw en uniek
uiterlijk. Omdat de nieuwe PET-fles eenmalig wordt gebruikt, heeft deze een frisse
uitstraling. De oude meermalige fles had na enkele malen gebruik een geschaafd,
grauwgrijs uiterlijk, niet passend bij een A-merk.
Recycling: een gesloten kringloop
Met de Nederlandse overheid en het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is
overeengekomen dat ook de nieuwe, recyclebare PET-flessen (1, 1,5 en 2 liter) met
statiegeld via supermarkten en tussenhandel worden ingezameld. Alle ingezamelde flessen
worden gerecycled en gebruikt voor de productie van nieuwe PET-flessen of andere
kunststofvoorwerpen. Alle PET-flessen van Coca-Cola bestaan voor 25% uit gerecycled
materiaal.
'Four Corners of the World' reclamecampagne
Ter ondersteuning van de veelomvattende verpakkingsintroductie lanceert Coca-Cola een
nieuwe reclamecampagne 'Four Corners of the World'. Deze campagne richt zich op het
moderne gezin en speelt in op het gevoel dat Coca-Cola in elk gezin thuishoort en mensen
samenbrengt. Op verzoek van vele consumenten wordt in de TV-commercial de bekende muziek
uit de Coca-Cola 'Hilltop' commercial uit 1977 opnieuw ingezet. De 'Hilltop commercial'
kreeg wereldwijde roem in de jaren zeventig en is tot op heden een van de populairste
Coca-Cola commercials.
- E I N D E B E R I C H T -
Meer informatie:
Coca-Cola Nederland
Sandra Maas
010 - 2456800
Zie ook persinformatie op:
www.coca-cola.nl/corporate of www.coca-colanederland.nl
Aanvullend beeldmateriaal van Fotopersbureau Dijkstra, vrij van rechten te gebruiken, kunt
u opvragen via onderstaande link:
www.cocacola.nl/corporate/persberichten.html