Ingezonden persbericht

Verkoop kranten krijgt nieuw impuls

De Nationale Krantenbon

ALMERE, 20060112 -- Almere, sinds de intrede van het "world wide web" zien de meeste uitgevers van kranten de verkoopcijfers dalen, behalve de economische stagnatie van de laatste jaren is het verkrijgen van nieuws via Internet een belangrijke oorzaak. Jammer! Want het meeste nieuws wat dagelijks gratis via Internet is te verkrijgen is het zogenaamde "snelle nieuws" zonder achtergrond informatie, feiten en diepgang. Het wordt dus nodig tijd om verschraling van nieuws tegen te gaan en de verkoop van kranten een nieuwe impuls te geven, vind GDV Media uit Almere.


GDV Media heeft recent de "Nationale Krantenbon" op de markt gezet met als belangrijk doel de kranten weer onder de aandacht te brengen, consumenten te verijken met nieuws en vergroting tot maatschappelijke betrokkenheid. De Nationale Krantenbon is bedoeld als een cadeaubon welke voornamelijk via de retail en internet verkrijgbaar zal zijn. Onder het motto: geef eens wat "nieuws" cadeau, kan met deze bon via de website, www.krantenbon.nl, een abonnement op zowel landelijke als regionale kranten gekozen worden. De Krantenbon zal in vier versies verkrijgbaar zijn, namelijk in 10, 15, 20 en 25 euro, de abonnementsperiode is gerelateerd naar waarde.

GDV Media verwacht de Nationale Krantenbon veel in de relatiegeschenkenmarkt te gaan verkopen, aldus Robert de Vries namens GDV Media. Wij bieden bedrijven mogelijkheden om hun relaties persoonlijk aan te spreken middels een logo en of een persoonlijke boodschap op de Krantenbon te laten bedrukken. Voor de consument is de Nationale Krantenbon een serieus cadeau met veel nieuwswaarde. Door onze onafhankelijkheid hopen wij met de Krantenbon de consument op een inhoudelijke manier kennis te laten maken met de kranten van Nederland.




De Nationale Krantenbon