Food order site urbanbite neemt een hap van zakelijke markt
Bedrijven loggen in om op kantoor te dineren met Urbanbite CorporateAMSTERDAM, 20060112 -- Europa's eerste 'eten-bestelsite' biedt bedrijven de mogelijkheid om via de website www.urbanbite.nl op rekening te bestellen bij de vele restaurants die bij de site zijn aangesloten. Urbanbite stelt vanaf 1 januari 2006 de dienst Urbanbite Corporate beschikbaar voor de zakelijke markt. De dienst is nieuw in Nederland, maar heeft zich al bewezen bij de vele investment banks in Londen die al vier jaar gebruik maken van het systeem via moederbedrijf Lastminute.com.
Met Urbanbite Corporate hebben bedrijven volledige controle over al hun bestellingen. Individuele werknemers krijgen een persoonlijk budget toegewezen door de budgethouder. Werknemers loggen in op de website en kiezen een maaltijd op één van de vele menu's. Het bedrijf hoeft vervolgens niet cash te betalen, wat vaak aanzienlijke besparingen betekent in de verwerking van declaraties. Het bedrijf heeft voortaan direct inzicht in alle bestedingen aan maaltijden, catering en lunch.
Met behulp van de website worden hardwerkende medewerkers culinair verwend. Alleen de beste restaurants en cateraars die al op de urbanbite.nl staan worden toegelaten tot Urbanbite Corporate. Daarnaast trekt de website ook nieuwe restaurants, cateraars en traiteurs aan die exclusief aan de zakelijke markt gaan leveren. Ook kunnen bedrijven hun oude vertrouwde restaurants toevoegen aan het ordersysteem. Vanzelfsprekend is er een ruime keuze uit verschillende cuisines: Grieks, Italiaans, Thais, Indonesisch, Surinaams, Japans, noem maar op.
In Londen en New York maken soortgelijke bedrijven een stormachtige groei door. Ook ontvangt Mendel Senf, verantwoordelijk voor sales bij Urbanbite, sterke signalen uit de zakelijke markt."We horen regelmatig dat bedrijven staan te springen om een dergelijke dienst. Corporates willen goed voor hun personeel zorgen, maar op het gebied van maaltijden en lunches zijn de logistiek en de administratie vaak een bottleneck". Boaz Shkolnik, Manager Urbanbite Corporate, vult aan: "restaurants maken al vele jaren dankbaar gebruik van onze service aan de consumentenmarkt. We zien echter aan de bestellingen op onze site, dat er een groeiende behoefte is aan food delivery met kwaliteit. Vooral bedrijven gaan steeds vaker, en voor grotere bedragen bestellen". Urbanbite wil met deze strategische stap zijn positie als kwaliteitsaanbieder verder versterken.
Urbanbite. The Foodorder Site.
Urbanbite biedt bewoners in de grootste steden van Nederland en het Verenigd Koninkrijk vanaf 2000 de mogelijkheid om online bestellingen te doen bij restaurants die eten thuisbezorgen. Zoals bij vele internetondernemingen in die jaren was de interesse in Urbanbite buitengewoon groot. Zo heeft Newconomy geparticipeerd in Urbanbite, en heeft uiteindelijk Lastminute.com het bedrijf overgenomen. In de afgelopen jaren is de markt voor online eten bestellen steeds groter en volwassener geworden. Naar schatting wordt 4% van de bestellingen bij bezorgrestaurants online gedaan. Nederland loopt hiermee ver achter op landen als Engeland en Duitsland, waar het fenomeen de markt heeft gepenetreerd tot soms wel 40%.
Urbanbite.nl