J.lindeberg ltd
J.Lindeberg lanceert distributie in de Benelux
LONDEN, January 12 /PRNewswire/ --
J. Lindeberg, hét lifestylemerk van de 21ste eeuw, opent in januari 2006 een
showroom in Amsterdam om distributie in de Benelux te lanceren en introduceert Ruud Mors
als Country Manager.
De nieuwe focus op de markt van de Benelux is erop gericht de aanwezigheid van
J.Lindeberg op de Europese markt te consolideren en de positie van het merk als
hét lifestylemerk van de 21ste eeuw verder uit te bouwen. Twee van de vier
J.Lindeberg collecties zullen als eerste worden gelanceerd: Concept, de belangrijkste,
haute couture modelijn en J.Lindeberg denim, moderne five pocket jeans met een
anarchistisch karakter.
Ruud Mors gaat bij J.Lindeberg aan de slag nadat hij 15 jaar lang verschillende
managerfuncties heeft bekleed bij Levi's en Dockers. Hierdoor krijgt de organisatie van
J. Lindeberg een belangrijke hoeveelheid ervaring ter beschikking : "De visie van Johan
is zonder twijfel modern en vooruitziend. Bij mijn bezoek aan de showroom in Londen werd
ik overweldigd door de uiterst gevarieerde collecties die J.Lindeberg zijn klanten biedt.
Het gaat werkelijk om een 21ste-eeuws lifestylemerk dat bekend zal staan als marktleider
en vernieuwer door steeds nieuwe normen in te voeren. Ik geloof dat een echte ontwerper
het onmogelijke mogelijk kan maken. In de collecties van J.Lindeberg vind ik dat gevoel
van originaliteit zeker terug, het gevoel dat dit hét lifestylemerk van de 21ste
eeuw wordt."
Creatief Directeur Johan Lindeberg lichtte toe: "Ik heb veel Nederlandse vrienden en
breng veel tijd door in Nederland. Ik heb er echt naar uitgekeken om de authentieke
J.Lindeberg cultuur in de Benelux te laten doordringen. Ik ben verheugd om Ruud aan boord
te hebben; dankzij zijn sterke ondernemingszin zal hij het volledige potentieel van het JL
merk kunnen benutten."
J. Lindeberg werd in 1996 opgericht door Johan Lindeberg in New York en Stockholm en
omvat J.Lindeberg Concept, Progressieve Maatkleding, j.lindeberg.denim en Future Sports.
Met 10 hoofdwinkels en distributie in meer dan 25 landen, is de visie van Johan om
hét lifestylemerk van de 21ste eeuw voor de moderne consument te creëren,
goed op weg om werkelijkheid te worden. Voor verdere informatie, surf naar
www.jlindeberg.com