Titel: Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig is.
T-MOBILE
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 12-01-2006 16:01
Nieuw abonnement: T-Mobile Flex past zich automatisch aan
Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig is.
Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig omdat zij niet elke maand
hetzelfde belgedrag vertonen. Uit eigen onderzoek van T-Mobile blijkt
bijvoorbeeld dat bijna 1/3 deel van alle mobiele bellers hun maandelijkse
bundel regelmatig overschrijdt. Tot nu toe betekende dit dat in de meeste
gevallen voor extra belminuten een hoger tarief werd berekend. Met ingang
van 16 januari biedt T-Mobile een oplossing voor klanten die niet elke
maand hetzelfde aantal minuten bellen, of sms-jes versturen, door de
introductie van een nieuw en uniek abonnement.
T-Mobile Flex:
- alle kosten uit één maandbedrag (bellen, sms-en, mms-en, internetten in
Nederland en het buitenland);
- gebruikt de beller meer dan het afgesproken maandelijkse bedrag, dan
gaan de tarieven voor die hele maand met terugwerkende kracht automatisch
omlaag;
- beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig;
- de klant ontvangt een SMS-bericht zodra hij meer gebruikt dan het
afgesproken maandelijkse bedrag, zodat hij weet waar hij aan toe is.
Pim van der Feltz, Marketing Directeur T-Mobile Nederland: 'T-Mobile Flex
is het eerste abonnement dat zich aan klanten aanpast, in plaats van
andersom. Bel je meer, dan gaan automatisch lagere tarieven gelden, bel
je minder dan blijft je beltegoed onbeperkt geldig. Met T-Mobile Flex zit
je dus altijd goed. De huidige T-Mobile Relax abonnementen blijven
bestaan, en zijn nog steeds erg gunstig voor bellers die elke maand
ongeveer hetzelfde aantal minuten bellen. Voor de huidige klanten van
T-Mobile verandert er dus niets, maar zij kunnen wél overstappen naar
T-Mobile Flex. T-Mobile Flex is er overigens ook voor ondernemers.'
Eenvoud en kostenbeheersing
Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat consumenten de
keuzemogelijkheden rond mobiele abonnementen te groot vinden. 70 procent
geeft aan door de bomen het bos niet te zien. Voor mensen die het vooral
belangrijk vinden dat zij - ook als zij een keer meer of minder bellen
dan anders - steeds verzekerd zijn van de meest gunstige tarieven en bij
wie kostenbeheersing voorop staat, wordt deze keuze eenvoudig. Met
T-Mobile Flex betalen zij alle mobiele communicatie uit één maandbedrag
en gaan de tarieven voor die hele maand automatisch met terugwerkende
kracht omlaag als zij dit maandbedrag overschrijden. Ook als zij een keer
minder bellen en beltegoed overhouden, dan hoeven zij zich geen zorgen te
maken: hun beltegoed is onbeperkt houdbaar. Bovendien stuurt T-Mobile
deze klanten een sms op het moment dat zij over hun beltegoed heengaan en
gaan profiteren van lagere tarieven. Dit zorgt ervoor dat zij direct
weten waar zij aan toe zijn en geeft hen de mogelijkheid hun kosten te
beheersen, zonder daar verder naar om te hoeven kijken.
Hoe werkt Flex?
T-Mobile Flex is te verkrijgen in zes maandbedragen: 10, 15, 20, 25, 30
en 40 Euro. Een klant heeft bijvoorbeeld een T-Mobile Flex abonnement van
10 Euro. Dat betekent dat bellen binnen Nederland, sms-en en mms-en
worden berekend op basis van de tarieven die bij het maandbedrag van 10
Euro horen. Als de klant meer gebruikt dan 10 Euro, ontvangt hij of zij
een sms waarin dit wordt aangekondigd. Direct vanaf dat moment wordt alle
bovengenoemde communicatie van die maand - dus ook van voordat de 10 Euro
grens overschreden werd - doorberekend op basis van de tarieven van het
daaropvolgende maandbedrag, in dit geval T-Mobile Flex 15 Euro. Het
T-Mobile Flex abonnement past zich dus direct aan het belgedrag aan,
zodat elk gebruik tegen het meest voordelige tarief plaatsvindt. T-Mobile
Flex werkt direct en automatisch, iedere maand opnieuw. Beltegoed dat
niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig.
Naast het reguliere T-Mobile Flex abonnement, bestaat er ook een Sim
only-variant voor mensen die tevreden zijn met hun huidige toestel. De
tarieven van de Sim only-variant zijn tot 50 procent voordeliger,
waardoor men tweemaal zoveel minuten, sms-jes of mms-jes uit het
maandbedrag kan halen.
Ook voor de ondernemer
T-Mobile Flex is er ook voor zakelijke gebruikers. Naast alle voordelen
van het reguliere
T-Mobile Flex abonnement, biedt het T-Mobile Flex voor ondernemers een
aantal speciale services. Zo ontvangen zakelijke klanten zonder extra
kosten een leentoestel bij verlies, diefstal of een defect en is een
tweede simkaart voor de autotelefoon, laptop of pda standaard inbegrepen.
Daarnaast is bellen naar de voicemail binnen Nederland voor
T-Mobile Flex Zakelijk abonnees gratis en voor een vast laag bedrag per
maand kunnen zij onbeperkt bellen met collega's en alle andere T-Mobile
klanten.
Voor bestaande klanten verandert er niets
Voor bestaande klanten verandert er in principe niets, zij kunnen hun
huidige abonnementen gewoon blijven gebruiken. Maar T-Mobile biedt haar
huidige klanten natuurlijk wel de mogelijkheid om over te stappen naar
T-Mobile Flex, zowel zakelijke als particuliere klanten. Of dat gunstig
is, hangt af van het belgedrag van de klant. Als overigens een bestaande
klant van
T-Mobile is overgestapt naar T-Mobile Flex, maar daar na 3 maanden niet
tevreden over is, dan kan hij weer terug naar zijn oude abonnement.
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,3 miljoen
klanten (september 2005) en is met een omzet van 265 miljoen Euro in het
derde kwartaal van 2005 de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile
biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke
gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel
netwerk voor spraak- en datadiensten en een snel groeiend aantal
HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle
mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de
leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van
Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert
T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde
Staten. In het derde kwartaal van 2005 had T-Mobile ruim 83 miljoen
klanten verdeeld over negen T-Mobile markten. T-Mobile is de enige
mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische
dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl