Telematica Instituut


ISI op zoek naar de 'Lost Generation'

Het project InnovatieScenarioâs voor het Intermediaire kanaal (ISI) wordt wegens succes een jaar geprolongeerd. Het Telematica Instituut, de TU Delft, verzekeraars, standsorganisaties en technologiepartijen willen daarmee het momentum benutten, dat in de afgelopen tijd is gecreëerd. ISI is anderhalf jaar geleden van start gegaan met als doel 'de markt aan te zetten tot innovatie'. Na aandacht voor âhet gebruik van internet als servicekanaal' en 'maximaal rendement uit klantcontacten', kijkt ISI verder naar manieren om de 'lost generation' terug te halen. Terwijl traditionele media als televisie en kranten aan belangstelling inboeten, schieten nieuwe kanalen als MSN-Messenger, Weblogs, internet communities, mobiele telefonie en chatgroepen als paddestoelen uit de grond. ISI gaat het intermediair handreikingen doen om weer in contact te komen met de doelgroepen die het intermediair nu niet goed meer weet te bereiken.Â

In het ISI-project werken intermediairs, standsorganisaties (NBVA, NVA, NVGA), verzekeraars (ARAG, Avéro Achmea, Fortis ASR, Generali, Nationale-Nederlanden en REAAL Verzekeringen), technologiebedrijven (ADP, Microsoft en Amedia), het Telematica Instituut en de Technische Universiteit Delft samen aan de versterking van het intermediair. Het consortium staat open voor andere partijen om ook toe te treden.

Thiemo Burger, 13 januari 2006