Telematica Instituut
ISI op zoek naar de 'Lost Generation'
Het project InnovatieScenarioâs voor het Intermediaire kanaal (ISI)
wordt wegens succes een jaar geprolongeerd. Het Telematica Instituut,
de TU Delft, verzekeraars, standsorganisaties en technologiepartijen
willen daarmee het momentum benutten, dat in de afgelopen tijd is
gecreëerd. ISI is anderhalf jaar geleden van start gegaan met als
doel 'de markt aan te zetten tot innovatie'. Na aandacht voor âhet
gebruik van internet als servicekanaal' en 'maximaal rendement uit
klantcontacten', kijkt ISI verder naar manieren om de 'lost
generation' terug te halen. Terwijl traditionele media als televisie
en kranten aan belangstelling inboeten, schieten nieuwe kanalen als
MSN-Messenger, Weblogs, internet communities, mobiele telefonie en
chatgroepen als paddestoelen uit de grond. ISI gaat het intermediair
handreikingen doen om weer in contact te komen met de doelgroepen
die het intermediair nu niet goed meer weet te bereiken.Â
In het ISI-project werken intermediairs, standsorganisaties (NBVA,
NVA, NVGA), verzekeraars (ARAG, Avéro Achmea, Fortis ASR, Generali,
Nationale-Nederlanden en REAAL Verzekeringen),Â
technologiebedrijven (ADP, Microsoft en Amedia), het Telematica
Instituut en de Technische Universiteit Delft samen aan de versterking
van het intermediair. Het consortium staat open voor andere partijen
om ook toe te treden.
Thiemo Burger, 13 januari 2006