Aanlevering beursgegevens uitgevers:TBM &ANP bundelen krachten
Anp
http://www.anp.nl
Aanlevering beursgegevens uitgevers:TBM & ANP bundelen krachten
Tijd Beursmedia (TBM) heeft een overeenkomst gesloten met het Algemeen Nederlands
Persbureau (ANP) voor het leveren van financiële informatie aan uitgevers in
Nederland. In opdracht van ANP zal TBM 'koersgegevens' leveren aan bijna alle
dagbladuitgevers in Nederland. Klanten kunnen kiezen uit de dienstverlening die men al
van ANP gewend was maar nu ook voor een full service module die ANP-TBM aanbiedt.
Dagbladen die inmiddels van deze uitgebreide dienstverlening gebruikmaken, zijn
bijvoorbeeld De Telegraaf en De Limburger. Hierbij wordt de uitgever de mogelijkheid
geboden om een kant-en-klare krantenpagina aangeleverd te krijgen in combinatie met
internet- of mobiele toepassingen.
TBM heeft in België al jaren ervaring met het aanleveren van dit soort diensten. Alle
Vlaamse Uitgevers doen een beroep op TBM voor gespecialiseerde financiële informatie.
TBM zet nu ook in Nederland, na de Officiële Prijs Courant (OPC) in opdracht van
Euronext in juni van vorig jaar, een volgende stap in het Nederlandse uitgeeflandschap.
Jop Pollmann, Commercieel directeur ANP:
'We hebben gekozen voor een partner die al ruimschoots ervaring heeft met datalevering. De
mogelijkheid om nu ook direct opgemaakte koersenpagina's aan te kunnen leveren, was voor
ons doorslaggevend om met TBM in zee te gaan."
Danny Bresseleers, directeur Tijd Beursmedia:
'Tijd Beursmedia is de laatste jaren sterk bezig met het bepalen van een focus gebaseerd
op meerwaarde creatie voor de eindgebruiker. Immers, het volstaat niet meer om in de
huidige maatschappij één dienst te leveren. Je moet steeds die meerwaarde
kunnen leveren die de klant in staat stelt zich volledig te kunnen concentreren op zijn
business. De bundeling van de uitgeefkennis van ANP met de databank- en exportexpertise
van TBM zorgt voor deze meerwaarde. Uitgevers zullen in staat gesteld worden om naast hun
traditionele print uitgave ook een naadloos aansluitend multimediale uitgave te kunnen
presenteren aan hun klanten.'
Tijd Beursmedia
Tijd Beursmedia (dochteronderneming van De Persgroep, is reeds meer dan 15 jaar actief op
de markt als financiële datavendor. Voor diverse kanalen zoals print, internet,
teletekst, 0900, i-mode, SMS, PDA en televisie wordt financiële informatie bestaande
uit koersen, nieuws en analyses geleverd. Naast het aanleveren van onbewerkte data, levert
Tijd Beursmedia een belangrijke toegevoegde waarde aan haar klanten door de gegevens in
haar databanken te analyseren. Tijd Beursmedia beschikt daarbij over een eigen team
analisten dat tekent voor de meest complete fundamentele databanken van aandelen,
beleggingsfondsen (België, Luxemburg en Nederland, genoteerd en niet-genoteerd),
warrants en reverse-convertibles.
Producten die Tijd Beursmedia onder zijn consumer label in de Benelux voert zijn o.a. het
realtime koersensysteem EuroBench Realtime Internet Streamer (ERIS) en EuroBench
Download. Met meer dan 5.000 gebruikers is Tijd Beursmedia marktleider in dit segment van
de markt.
ANP
Het ANP is de nieuwsleverancier van Nederlandse dagbladen, radio en tv, Internet,
overheden en het bedrijfsleven. Jaarlijks brengt het ANP meer dan 160.000 nieuwsberichten
en 600.000 foto's voor mediagebruik uit.