Koninklijk Horeca Nederland

Verrassende winnaar Het Lekkerste Broodje van Nederland!

Persbericht 9 januari 2006
Wedstrijd geniet grote belangstelling onder publiek en vakgenoten Verrassende winnaar Het Lekkerste Broodje van Nederland! AMSTERDAM, 9 januari 2006 - Tijdens de 50ste HORECAVA is voor de 23e keer de vakwedstrijd Het Lekkerste Broodje van Nederland gehouden. De vakwedstrijd wordt jaarlijks georganiseerd door de Stichting Activiteiten Fastfood en IJsbedrijven. Nicky Castricum van Lunchroom Tata Rada uit Alkmaar maakte volgens de enthousiaste jury met Ontwaak de lekkerste creatie in de categorie horeca. Uit handen van Joop Braakhekke, eigenaar van Le Garage en tevens Kookgek, ontving Nicky deze prestigieuze HANOS wisselbokaal. Cees Putters, directeur van de Amsterdamse vestiging van HANOS internationale groothandel en hoofdsponsor van de lekkerste wedstrijden, gaf alle deelnemers het speciale HANOS jubileumboek. Tevens was er een geldprijs van 450 euro, een medaille en ontvangt Nicky Castricum een culinaire stage bij Pierre Wind.

Na de voorrondes, waar in totaal zo'n 60 personen aan hebben deelgenomen, waren er nog 12 finalisten overgebleven. Volgens de jury was het niveau van de creaties dit jaar ook bijzonder hoog.

De deskundige jury bestond dit jaar uit:
Maarten Colijn, Sectorvoorzitter Fastfood- en IJsbedrijven Koninklijk Horeca Nederland (juryvoorzitter)
Willem Kool, hoofdredacteur Stan Huygens Journaal (Telegraaf) Joop Braakhekke, eigenaar restaurant 'Le Garage' Drs. Yvonne van Sluys, directeur Voedingscentrum Garry de Boer, culinair adviseur HANOS Nederland Karen Romme, schrijfster van het boek Calimeromarketing Han Wonink, formulemanager HANOS
Co Eliveld, culinair adviseur HANOS Amsterdam

De tweede plaats werd ingenomen door Jack Heijkoop van Gasterij Den Dis uit Bladel met zijn creatie Simply (b)red. Verrassend derde werd Rachel Slingelenberg, finalist van vorig jaar werkzaam bij het Bijenkorf restaurant La Ruche te Den Haag. Haar creatie was een feestelijke Royal B.

Richard Theisen, werkzaam bij HMS Host gevestigd op Schiphol scoorde de sponsorprijs van Lebokaas met zijn Doe me Die maar creatie. Het Voedingscentrum reikte voor het eerst de prijs uit voor het Gezondste broodje aan Marcel van der Kley, die tevens met de sponsorprijs van Koppert Cress naar huis mocht. Next to Food reikte zijn sponsorprijs uit aan Foeat Stolk van Kleijwegs Stads Koffyhuis te Delft voor de kostprijsberekening van zijn creatie Bio?logisch!
---

Noot voor de redactie