Verrassende winnaar Het Lekkerste Broodje van Nederland!
Persbericht 9 januari 2006
Wedstrijd geniet grote belangstelling onder publiek en vakgenoten
Verrassende winnaar Het Lekkerste Broodje van Nederland!
AMSTERDAM, 9 januari 2006 - Tijdens de 50ste HORECAVA is voor de 23e
keer de vakwedstrijd Het Lekkerste Broodje van Nederland gehouden. De
vakwedstrijd wordt jaarlijks georganiseerd door de Stichting
Activiteiten Fastfood en IJsbedrijven. Nicky Castricum van Lunchroom
Tata Rada uit Alkmaar maakte volgens de enthousiaste jury met Ontwaak
de lekkerste creatie in de categorie horeca. Uit handen van Joop
Braakhekke, eigenaar van Le Garage en tevens Kookgek, ontving Nicky
deze prestigieuze HANOS wisselbokaal. Cees Putters, directeur van de
Amsterdamse vestiging van HANOS internationale groothandel en
hoofdsponsor van de lekkerste wedstrijden, gaf alle deelnemers het
speciale HANOS jubileumboek. Tevens was er een geldprijs van 450 euro,
een medaille en ontvangt Nicky Castricum een culinaire stage bij
Pierre Wind.
Na de voorrondes, waar in totaal zo'n 60 personen aan hebben
deelgenomen, waren er nog 12 finalisten overgebleven. Volgens de jury
was het niveau van de creaties dit jaar ook bijzonder hoog.
De deskundige jury bestond dit jaar uit:
Maarten Colijn, Sectorvoorzitter Fastfood- en IJsbedrijven Koninklijk
Horeca Nederland (juryvoorzitter)
Willem Kool, hoofdredacteur Stan Huygens Journaal (Telegraaf)
Joop Braakhekke, eigenaar restaurant 'Le Garage'
Drs. Yvonne van Sluys, directeur Voedingscentrum
Garry de Boer, culinair adviseur HANOS Nederland
Karen Romme, schrijfster van het boek Calimeromarketing
Han Wonink, formulemanager HANOS
Co Eliveld, culinair adviseur HANOS Amsterdam
De tweede plaats werd ingenomen door Jack Heijkoop van Gasterij Den
Dis uit Bladel met zijn creatie Simply (b)red. Verrassend derde werd
Rachel Slingelenberg, finalist van vorig jaar werkzaam bij het
Bijenkorf restaurant La Ruche te Den Haag. Haar creatie was een
feestelijke Royal B.
Richard Theisen, werkzaam bij HMS Host gevestigd op Schiphol scoorde
de sponsorprijs van Lebokaas met zijn Doe me Die maar creatie. Het
Voedingscentrum reikte voor het eerst de prijs uit voor het Gezondste
broodje aan Marcel van der Kley, die tevens met de sponsorprijs van
Koppert Cress naar huis mocht. Next to Food reikte zijn sponsorprijs
uit aan Foeat Stolk van Kleijwegs Stads Koffyhuis te Delft voor de
kostprijsberekening van zijn creatie Bio?logisch!
---
Noot voor de redactie
Koninklijk Horeca Nederland