KPN NV

|                                                       |Datum                   |
|                                                       |6 januari 2006          |
|Bedrijven hoeven niet meer te investeren in een eigen  |                        |
|telefooncentrale                                       |                        |
|                                                       |Nummer                  |
|                                                       |001                     |
|                                                       |                        |
|                                                       |                        |
KPN introduceert als eerste in Nederland een nieuwe oplossing voor bedrijfstelefooncentrales. Bedrijven die een telefooncentrale nodig hebben, kunnen nu de centrale als dienst afnemen bij KPN: de klant betaalt maandelijks voor het recht om de telefooncentrale van KPN te gebruiken en hoeft dus niet meer te investeren in een eigen centrale. De centrale blijft eigendom van KPN. Deze wordt op klantlocatie geïnstalleerd en op afstand beheerd door KPN. De oplossing groeit (of krimpt) mee met de behoeften van de klant en is daardoor uitermate flexibel. De klant kan namelijk op elk gewenst moment het aantal gebruikers en functionaliteiten zowel laten toenemen als afnemen. Hiermee speelt KPN in op de behoefte van bedrijven aan een gemakkelijke, voordelige én toekomstvaste oplossing op maat, waarvoor geen investering nodig is. De nieuwe dienst wordt vanaf heden aangeboden en is vanaf eind januari 2006 leverbaar.

Met deze oplossing 'Zakelijke TelefoonCentrales', welke voorbereid is op VoIP (Voice over IP), richt KPN zich op bedrijven met 20 tot 250 medewerkers. Een bedrijf betaalt vanaf E 9,95 euro per maand per gebruiker. Voor dit maandelijkse bedrag heeft de zakelijke klant geen omkijken naar de telefooncentrale of het beheer ervan. Het te betalen maandbedrag fluctueert mee met het aantal benodigde werkplekken en functionaliteiten, waardoor de klant nooit te veel betaalt. Deze oplossing is geschikt voor bedrijven die het belangrijk vinden in hun kernactiviteiten te investeren en de zorg voor telecommunicatie liever overlaten aan een professionele dienstverlener als KPN. De klant heeft zo ook geen onzekerheid of er wel in de juiste technologie is geïnvesteerd.

Naast bovenstaande oplossing heeft KPN ook een alternatief voor ondernemingen die wel in hun eigen telefooncentrale willen investeren. Deze betalen eenmalig E 175,- per gebruiker, exclusief de kosten voor het servicecontract. Daarmee krijgen ze tegen lage investeringskosten een telefooncentrale op maat.

De nieuwe oplossing past binnen de campagne ZekerWeten van KPN®, de gratis telecomscan voor MKB'ers. Hierin staat advies op maat centraal. In dit kader voorziet KPN ondernemers van advies over de beste telecommunicatie-oplossing. Ook bij de nieuwe oplossing Zakelijke TelefoonCentrales adviseert KPN ondernemers welke van de twee opties voor hun specifieke situatie het beste is. Meer informatie over Zakelijke TelefoonCentrales is te vinden op www.kpn.com, trefwoord 'Zakelijke TelefoonCentrales'.


Noot voor de redactie (