Ingezonden persbericht


Persbericht

METROLEZERS WILLEN BOS ALS PREMIER

Amsterdam, 1 december 2005

Gratis dagblad Metro publiceert morgen, vrijdag 2 december, de eerste uitkomsten van het Metro Life Panel. Volgens dit nieuwe online lezersonderzoek blijkt dat de Metrolezers graag Wouter Bos zien als gekozen premier, als zich die mogelijkheid voordoet.

Het Metro Life Panel, het maandelijkse online lezersonderzoek van Metro, heeft in de eerste week na haar lancering op 23 november al meer dan 1.200 leden geworven. In Denemarken en Zweden, waar het lezerspanel begin november werd gelanceerd, zijn de eerste resultaten ook zeer positief. Medio 2006 zullen alle 19 landen waar Metro verschijnt een eigen panel hebben waardoor het Metro Life Panel een van de grootste lezersonderzoeken ter wereld wordt. Maandelijks zullen vele duizenden Metrolezers over de hele wereld participeren.

Hoofdredacteur Jan Dijkgraaf: "Als redactie willen we dolgraag weten wat onze lezers vinden want wij maken Metro voor Metrolezers. Elke uitkomst van onderzoeken onder het Metro Life Panel zijn dus ook journalistiek interessant en krijgen passende aandacht in de krant."

Panelleider Peter Koning: "Doordat in alle Metro-landen dezelfde vragen gesteld worden, kunnen we precies achterhalen wat er speelt in de wereld. Natuurlijk is het ook mogelijk om specifieke vragen voor Nederland te stellen. Niet alleen interessant voor onze lezers maar juist ook voor onze adverteerders. Door een grondige kennis van onze lezers kunnen wij de adverteerder beter bedienen."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jan Dijkgraaf, hoofdredacteur Metro, tel. 06 - 55 758 842.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 500.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald> '> s vestigingen, 160 postkantoren, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, universiteiten, scholen, veerdiensten en ziekenhuizen. De 1.467.000 lezers (NOM Doelgroep Monitor, mei 2004 - apr. 2005) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 59 edities in 19 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 17 miljoen mensen Metro.