Nationale-Nederlanden ondersteunt expiraties uitgebreid via Mijn.NN.nl
29-11-2005
Elk jaar vallen vele miljoenen euro's vrij uit in het verleden
gesloten levensverzekeringen. Met een gestructureerde aanpak om samen
met het intermediair actief op die expiraties te anticiperen, boekt
Nationale-Nederlanden al sinds eind 2003 goede resultaten. Op 26
november is de ondersteuning uitgebreid. Het intermediair vindt nu op
Mijn.NN.nl een overzicht van alle expiraties van particuliere
levensverzekeringen van Nationale-Nederlanden in zijn portefeuille.
Hierdoor biedt Nationale-Nederlanden op Mijn.NN.nl het intermediair
nog meer overzicht en gemak.
Verzekeringsadviseurs met levensverzekeringen van
Nationale-Nederlanden in portefeuille zijn allen aangesloten op
Mijn.NN.nl. Behalve de offertesoftware vonden zij daar ook reeds
uitgebreide informatie over de aanpak en de door Nationale-Nederlanden
geboden mogelijkheden voor expiraties. Op 26 november is die digitale
ondersteuning verder uitgebreid. Op het extranet Mijn.NN.nl kan het
intermediair nu ook terecht voor een overzicht van de expiraties van
zijn reeds gesloten particuliere levensverzekeringen. Ook vindt het
intermediair hier brieven om de klant op de hoogte te stellen met
informatie over de hoogte van de expiratie, het belastingregime dat op
de polis van toepassing is en de omzettingsmogelijkheden bij
Nationale-Nederlanden.
Verder profiteert het intermediair van het gemak om op Mijn.NN.nl
direct van de expiratiegegevens naar een offerte en vervolgens door te
kunnen klikken naar een aanvraag voor de concurrerende Direct Ingaande
Lijfrente (DIL) van Nationale-Nederlanden. De eerste uitkering van de
DIL wordt op de door de klant gewenste datum gedaan. Omzetting in een
DIL is extra aantrekkelijk door de tariefsgarantie. Dat betekent dat
de klant gegarandeerd de rente ontvangt op de getekende offerte. Is de
rente op expiratiedatum hoger, dan wordt de uitkering herberekend met
deze nieuwe hogere rente.
Het digitaal beschikbaar stellen van expiratieoverzichten draagt bij
aan de bedrijfsvoering van het intermediair en past daarmee in het
streven van Nationale-Nederlanden naar een efficiënte ondersteuning.
Ketenintegratie past in het streven van Nationale-Nederlanden naar een
optimale samenwerking met en dienstverlening aan het intermediair.
Nationale-Nederlanden