Ingezonden persbericht
Persbericht
Comsys zet eerste stappen op Aziatische markt met nieuwe partner Tele Nusa Dunia
Soesterberg, 28 november 2005 - Comsys heeft een partnerovereenkomst gesloten met het Indonesische telecombedrijf Tele Nusa Dunia. Twee werkmaatschappijen die binnen deze holding vallen, Smartweb en TSSC, gaan Comsys' telefonieplatform SpeechFrame(R) op de Indonesiche markt introduceren.
Tele Nusa Dunia is gevestigd in Jakarta en is onder andere actief op het gebied van telecommunicatie, informatietechnologie en beveiligingssystemen. Webtechnologie staat in Indonesië nog in de kinderschoenen, maar toepassingen als SMS en Interactive Voice Response zijn wel zeer populair. Smartweb en TSSC gaan de complete lijn SpeechFrame(R) producten aanbieden - in eerste instantie alleen in Indonesië, maar in een later stadium wellicht ook in Vietnam en Australië.
Met deze overeenkomst zet Comsys, na eerdere successen in Europa, nu de eerste stappen op de Aziatische markt. Dick Bakker, CEO van Comsys, is er dan ook zeer content mee: "Wij zien deze overeenkomst als een belangrijke springplank naar het Verre Oosten. Alleen Indonesië zelf is al even groot als Europa, dus er ligt een groot afzetgebied voor ons open. Daarbij zal de gedegen kennis die Tele Nusa Dunia van de Indonesische markt heeft een groot voordeel zijn. Aangezien SpeechFrame(R) gebaseerd is op webtechnologie is het snel te adopteren en door de Indonesiërs zelf te leveren."
Willem Ouwens, oprichter van de Tele Nusa Dunia Group: "We waren op zoek naar een succesvolle en gevestigde leverancier van IVR-systemen voor de Indonesische markt en zijn zeer verheugd over de tot stand gebrachte samenwerking met Comsys. Ten eerste verwachten we een groeiende vraag in de markt naar allerlei soorten voice response applicaties (waaronder IVR-oplossingen) en ten tweede is Comsys koploper in het aanbieden van state-of-the-art webgebaseerde IVR-systemen en -applicaties. Deze partnerrelatie tussen Comsys en PT Tele Nusa Dunia zal zeker succesvol zijn, met name in dit marktsegment van de Indonesische markt."
Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.
Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.speechframe.nl of www.comsys.nl.
Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt SpeechFrame®, een familie van voice response systemen (IVR's), voor (spraakgestuurde) self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen, service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland) en heeft nevenvestigingen in Engeland en Duitsland.
Ingezonden persbericht