Ingezonden persbericht
Persbericht
Livecom introduceert livecom 4web
Live chatten met websitebezoekers wordt nu nog makkelijker
Amsterdam, 28 november 2005 --- Softwareontwikkelaar LiveCom introduceert vandaag het product LiveCom 4WEB. LiveCom 4WEB is een chat toepassing waarmee weebsitebezoekers zonder downloads of plugins live kunnen chatten met een servicemedewerker. 4WEB is de opvolger van LiveCom 4 en biedt een aantal grote voordelen in gebruiksgemak door het gebruik van SPI (Single Page Interface).
De belangrijkste verbetering van deze nieuwe applicatie is de toegankelijkheid; 4WEB is volledig web based en levert door het gebruik van SPI desktop ervaring in een browser. SPI is een nieuwe trend waarmee revolutionair betere webapplicaties mogelijk zijn. Het belangrijkste voordeel van SPI applicaties is dat ze door het gebruik van JavaScript, dat standaard door alle browsers wordt ondersteund, met nagenoeg elke moderne web browser toegankelijk zijn zonder downloads of plugins.
Bovendien biedt SPI een veel groter gebruiksgemak. Een SPI kan nieuwe informatie dynamisch in een bestaande pagina laden, zonder dat de pagina zelf opnieuw geladen wordt. De gebruiker raakt daardoor de context van de applicatie niet meer kwijt: het bladeren door webpagina's is definitief verleden tijd omdat de website zich als een desktop-toepassing gedraagt.
De 4WEB chat is gebaseerd op HTML. Voor de websitebezoeker betekent dit dat de applicatie in alle type browsers, via ieder Operating Systeem, zonder download of plugin, en zonder hinderlijke paginaverversing werkt. Het Agent Workstation, de kant van de applicatie waarmee de aanbieder van de website werkt, is ook volledig web based. Ook modules zoals een webcam-functionaliteit en whiteboard zijn nieuw en optioneel toe te voegen.
Floris van der Veen, directeur van LiveCom: "We zijn ervan overtuigd dat we met deze nieuwe chat toepassing ons succes in Nederland gaan doorzetten in de Europese markt. Uit onderzoek blijkt dat websitebezoekers snel afhaken zodra een online boeking of aankoop complex wordt of als er persoonlijke gegevens ingevuld moeten worden. Met de live chat bieden wij een laagdrempelige en simpele manier om snel vragen te stellen en antwoord te krijgen. Met 4WEB combineren we snelle communicatie mogelijkheden en gebruikersgemak met optimale toegankelijkheid."
Over LiveCom
LiveCom is Nederlands marktleider op het gebied van live (klant) communicatie. Sinds 2001 houdt LiveCom zich bezig met het ontwikkelen van innovatieve ASP oplossingen voor Support en Sales doeleinden op basis van interactieve chat. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt LiveCom met de oplossingen LiveCom Support Chat en LiveCom Sales Chat bij aan een effectieve customer service en verhoging van de online verkopen van haar klanten.
De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke volledig web based user interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die door 99% van de internetgebruikers zonder plugins kan worden gebruikt. Daarnaast laten de LiveCom oplossingen zich naadloos integreren met reeds bestaande e-commerce en CRM toepassingen.
Voor meer informatie voor de pers
Margriet Luttikhuizen
Lubbers & De Jong
T: 020 421 0565
F: 020 638 8417
E: Margriet@l-dj.nl